توسعه دولت الکترونیک عامل ارتقای سلامت و شفاف‌سازی اداری

مشکات آنلاین: معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: توسعه دولت الکترونیک عامل ارتقای سلامت و شفاف سازی اداری در بخش های مختلف می‌شود.

، سیدصدرالدین صدری نوش آبادی در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: تمام برنامه های هفته دولت در سال های گذشته و امروز برای این است که عملکر برنامه های اجرا شده را ارزیابی کنیم و از تلاشگران این عرصه تقدیر کنیم.
وی با بیان اینکه دومین برنامه اصلاح نظام اداری را در دولت تدبیر و امید در حال اجرا هستیم، افزود: مجموعه نقشه راه اصلاح نظام اداری مشتمل بر ده برنامه تعریف شده است که اهداف کلی این برنامه ها تبدیل دولت به دولتی کارا و اثر بخش، متعهد به آرمان ها و متکی به اعتماد مردم و نهایتا چابک، منعطف و پیشران توسعه است.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور این برنامه اصلاح نظام اداری را نسبت به برنامه سه سال قبل متفاوت دانست و گفت: دو مورد به این برنامه جدید اضافه شده است. حمایت از حقوق شهروندان و برنامه مدریت بهره وری.
صدری، توجه خاص به توانمندسازی کارکنان را یکی دیگر از این برنامه ها خواند تصریح کرد: توانمندسازی تنها به معنی آموزش نیست. برخی مدیران به جای توانمندسازی به دنبال استخدام نیروی جدید هستند در حالی که باید از بین کارکنان موجود، نیروهای کارا و اثربخش پرورش دهند.
 وی چابک سازی دولت را به معنی منطقی سازی اعلام کرد و گفت: دولت به اندازه منطقی تر کردن دولت است نه کوچک سازی آن.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: توسعه دولت الکترونیک نیز از دیگر برنامه های اصلاح نظام اداری است که در دستور کار قرار دارد و این کار باعث شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری می شود.
صدری، برون سپاری را نیز دیگر برنامه های اصلاح نظام اداری معرفی کرد و افزود: دستگاه های اجرایی، اهتمام خاصی به این کار ندارند که شاید ریشه آن فرهنگی و فکری باشد، زیرا برخی تصور می کنند که با این کار، بخشی از حاکمیت برون سپاری می شود.
وی در خصوص رنکینگ بین المللی ایران در این بخش ها گفت: رتبه ما با توجه به پیشینه فرهنگی و دینی باید بالاتر باشد و در حال حاضر جایگاه خوبی نداریم.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه تفاهمنامه ای با همه دستگاه های اجرایی برای تعیین سهم آنها برای تحقق اهداف کمی برنامه اصلاح نظام اداری منعقد شده است، گفت: حلقه مفقوده ای در این زمینه وجود دارد زیرا بُرش های استانی آن بخوبی تبیین نشده و لازم است مدیران دستگاه ها، سهم خود را پیگیری کنند.
وی همچنین با اشاره به برخی مسائل اداری افزود: ما گفته ایم که متوسط سن مدیران باید هشت سال کاهش یابد یا ۳۰ درصد انتصاب ها از بانوان باشند در حالی که این توصیه بدین معنا نیست که بطور حتم این کار باید در هر دستگاهی اتفاق بیفتد بلکه سهم هر دستگاه با توجه به شرایط آن مشخص شده است.
معاون توسعه مدریت و سرمایه انسانی سازمان مدریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز روند جشنواره را چنین بیان کرد: ارزیابی عملکرد، فراینده سنجش اندازه گیری و مقایسه میزان نحوه دستیابی به وضعت مطلوب با معیار ها و شاخص های معین در دوره زمانی مشخص با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر عملکرد  از تیرماه سال گذشته با ابلاغ بخش نامه ارزیابی عملکرد توسط سازمان اداری استخدامی به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شد .
منبع: ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.