جعفر رسول‌زاده، وارث معنوی حاج محمد

امضاء محفوظ: سالهاست در لباس نوکری اهل بیت زندگی می‌کنم و خداوند این لطف را به من کرده که از محضر بزرگان این عرصه بهره ببرم.

این روزها در سایت‌های خبری و محافل سیاسی شهر نامی را زیاد می بینیم؛ نام علی رسول زاده.

انتقادات و اعتراض‌ها به  عدم وفای به عهد از طرف گروهی و تشویق‌ها و تمجیدها از سوی طیفی دیگر به بهانه بازگشت به اصل خویش…

در میان نوشته‌ای خواندم از برادری که در آن به مهندس رسول زاده توصیه کرده بود که به پدر بزرگوارش حاج محمد آقا رسول زاده اقتدا کند؛
مردی مهربان و بی ادعا با هزاران خاطره ی نیک در دل مردمان شهرش، مردی که اگر چه بیشترین تلاش را می کرد، هیچ وقت در پی یافتن نان و نام نبود.

بعد از خواندن آن نوشته به چند نکته اندیشیدم؛
اول اینکه حتی اگر حاج محمد آقا رسول زاده هم باشی ممکن است همه‌ی کارهایت بدون عیب نباشد و این خداوند متعال است که صاحب پرونده همه ی ماست.

و بعد هم این که سال‌ها آستان بوسی اهل بیت و آشنایی با شاعر دلسوخته امام حسین علیه السلام جعفر رسول زاده من را به این نتیجه رساند که شاید سهم بیشتری از ارث معنوی پدر بزرگوار شأن به ایشان رسیده است.

مهربان و متواضع و بی ادعا با سال‌ها سابقه کار فرهنگی بدون اینکه در پی شهرت و ثروت و سیاست باشد از او مردی ساخته که علی رغم زندگی ساده‌ای که دارد توانسته خدمات ارزشمندتری به فرهنگ کاشان به ادبیات آیینی و به شعر معاصر ارایه دهد چه از راه تالیف بیش از سیصد جلد کتاب و چه با تربیت خانواده ای که همگی اهل فرهنگند و باری از روی دوش شهر بر می‌دارند.

و امیدوارم همچنان سایه این شاعر بی ریا بر سر ادبیات مذهبی‌مان باشد تا صدها مداح مثل من بتوانیم به بهانه اشعار جانسوزشان قدمی در راه اعتلای فرهنگ عاشورا برداریم.
شاید سهراب درست گفته است
جای مردان سیاست بنشانید درخت تا جهان تازه شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.