جلو طرح توسعه کارخانه فولاد کویر را بگیرید

«خسرو اعتماد» مدیرعامل «جمعیت کویرسبز کاشان» در نامه‌ای به استاندار استان اصفهان، خواستار اقدام پیشگیرانه استاندار از طرح توسعه کارخانه فولاد کویر در منطقه کم‌آب کاشان و آران و بیدگل شد.

اعتماد با اشاره که آلودگی هوا در منطقه‌ای با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر که سال‌جاری چندین روز به بالای ۱۴۰ واحد رسیده، پرسیده: آیا شکل‌گیری کوره ذوب در کنار و نزدیکی بافت مسکونی منطقه، این روند را به‌سرعت تشدید نخواهد کرد؟

متن نامه مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان به استاندار به نقل از پایگاه اینترنتی این جمعیت به این شرح است:

جناب آقای دکتر مهرعلیزاده
استاندار محترم استان اصفهان
با سلام و احترام:
به استحضار حضرتعالی می‌رساند کارخانه فولاد کویر متعلق به آقای «خوروش اصفهانی» طی دهه گذشته در منطقه کاشان – شمال شهر آران و بیدگل احداث گردیده و تاکنون به‌صورت نورد سرد با تبدیل شمش به میل‌گرد فعالیت دارد.

ولی اخیرا” مطلع شده‌ایم که ایشان اقداماتی جهت راه‌اندازی کوره ذوب فلز در کارخانه مذکور در قالب فاز ۲ دارند .

حال سئوال اساسی این‌جاست که آلودگی هوا در منطقه کاشان و آران و بیدگل با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر در سال جاری چندین روز به بالای ۱۴۰ واحد رسیده ، آیا شکل‌گیری کوره ذوب در کنار و نزدیکی بافت مسکونی منطقه، این روند را به‌سرعت تشدید نخواهد کرد؟

بی‌تردید در آینده نزدیک زندگی عادی کل ساکنین منطقه دچار معضل اساسی خواهد شد.
همچنین با توجه به کمبود شدید آب در این منطقه، خشک‌سالی‌های اخیر و از طرفی آب‌بر بودن بالای صنعت فوق، و نیز آلایندگی شدید زیست‌محیطی آن از جمله موارد دیگر قابل تامل می‌باشد.

بنابر‌این مصرانه از حضرتعالی تقاضا داریم جهت پیشگیری از احداث طرح توسعه کارخانه مذکور اوامر مقتضی صادر فرمایید.
پیشاپیش از بذل عنایت و توجه جنابعالی سپاس‌گزاری می‌نماییم.

خسرو اعتماد
مدیر عامل جمعیت کویر سبز کاشان

رونوشت:
-فرماندار محترم و معاون استاندار جناب آقای دکتر مومنیان، جهت استحضار و دستور اقدام مقتضی

-مدیر کل محترم سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان جناب آقای دکتر دانیالی، جهت استحضار و دستور اقدام مقتضی

2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام اولا ذوب دارای تصفیه بوده وزندگی مردم را مختل نمی کند دوما آب مورد استفاده از پسابی است که درحال حاضر دور ریز می شود سوما شما الان سر کارید وخیلی از جوانان این منطقه بیکار .

  2. ناشناس می گوید

    سلام اقای ناشناس
    اولاهیچ تصفیه ای درکارنیست که الودگی را ازبین ببره چون اساسا اینا حاضر به همچین هزینه ای نیستن بنده کاملا درجریانم.
    دوما هیچ اشتغال زایی درکار نیست اینا من نمیگم بلکه تجربه وسابقه شون میگه.اینا خط نورد دوم هم که راه انداختن 300نفر نیروگرفتن وبعد از گرفتن وامشون همه را بیرون کردن وبا بیگاری کشیدن از نیروهای خط یک خط دوم را هم میچرخونن وزمانی که ذوب راهم بزنن هیچ نیرویی جذب نمیکنن وبا همین کارگرهای فعلی اونم میچرخونن این هدفی هست که دارن ولاغیرپس اساسا اشتغال زایی که شما فکرمیکنید درکارنیست
    سوما کسی قرارنیست پساب منطقه را دوربریزه بلکه این پساب باید درزمینه کشاورزی منطقه استفاده بشه تاهم محصولات کشاورزی تامین بشه هم اب وهوای منطقه بهتربشه وهم این اب برگرده به سفره های زیرزمینی نه اینکه توسط شرکت فولاد بخاربشه وبره توو هوا وبخشیش هم با روغن وگریس الوده قاطی بشه ومحیط زیستمون را الوده کنه
    چهارما اگه بحث اشتغالزایی باشه منطقه ما خودش دارای برند تولیدی فرش هست وبا یک صدم سرمایه ذوب اهن میتونه بیشتر از اون اشتغالزایی کنه بصورتیکه هم حقوق کارگرش بیشتر باشه هم کارگرش به ازیه مدت دچار صدتا مریضی نشه…………..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.