حاشیه‌های مراسم معارفه رئیس ارشاد کاشان

آیین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان صبح دوشنبه ۱۶ مهرماه ۹۷ در تالار فرهنگ برگزار شد، تا میثم نمکی بعد از گذشت ۱۲ سال مجددا بر مسند ریاست این اداره بنشیند.

مهدی عرشی در کانال تلگرامی کیوسک کاشان، به حاشیه‌های این مراسم پرداخت و نوشت:

*برخلاف مراسم تودیع و معارفه «مصطفی جوادی‌مقدم» رئیس قبلی فرهنگ و ارشاد کاشان در سال ۹۳ که سالن اجتماعات علوم پزشکی پر شده‌بود، در مراسم معارفه نمکی بسیاری از صندلی‌ها خالی بود. این تفاوت استقبال برای دو مدیر فرهنگی دولت روحانی قابل تامل است.

* «مصطفی جوادی» با ارایه گزارشی از عملکرد خود نسبت به حاشیه‌های زمان ریاستش در اداره ارشاد با بیان این‌که در ماجرای «خانه نگین» این اداره مقصر نبود، افزود: چند سال پیش سر حضور یک هنرمند (فاطمه معتمدآریا) در کاشان مشکلاتی پیش آمد. امام جمعه کاشان و بنده مخالف ورود ایشان بودیم. بنده مسؤلیتی در دعوت آن هنرمند نداشتم اما همه هجمه‌ها در این داستان به سمت بنده و اداره فرهنگ و ارشاد سرازیر شد.

*عدم حضور مسولان ادارات دولتی و نهادهای شهری و غیبت فعالان حوزه‌های فرهنگ و هنر در این مراسم به‌خوبی مشهود بود.

* «علی‌اکبر مرتضایی» سرپرست فرمانداری کاشان پس از سخنرانی تالار فرهنگ را ترک کرد تا در لحظه مراسم تودیع و معارفه و اهدای حکم ریاست نمکی حضور نداشته باشد که شاید این اقدامش نمونه عینی از موارد غربت و بی‌توجهی به حوزه‌های فرهنگی در شهری با این پیشنیه غنی از تاریخ و هنر و مشاهیر باشد.

?میثم نمکی پس از مراسم تودیع برخلاف رسم معمول هیچ‌گونه صحبتی در مراسمی که اکثر مسئولان دولتی و شهری غایب بودند، نکرد!

در موارد متعددی سخنرانان مراسم انتخاب کاشان بعنوان «پایتخت کتاب ایران» بعد از چهارسال تلاش از دستاوردهای اداره فرهنگ و ارشاد کاشان دانستند، ولی هیچ‌کس نگفت با گذشت ۷ ماه از انتخاب این عنوان چه دستاوردی برای توسعه فرهنگی شهر داشته است تا در آینده حسرت از دادن این فرصت را نخوریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.