زکات فطره در مشکات 5000 تومان است

حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم خرمی مبلغ زکات فطره برای هر مشکاتی را 5000 تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ بر اساس قیمت گندم در مشکات محاسبه شده و کسانی که قوت غالب آنها نان است باید این مبلغ را برای فطریه بپردازند.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل زکات فطره را حق فقراء دانست و گفت: کسانی که خودشان فقیر سراغ دارند می توانند زکاتشان را به فقیر پرداخت کنند.

 

مسئول موسسه خیریه اهل بیت علیهم الاسلام مشکات افزود: در مشکات دو صندوق جمع آوری زکات فطره از طرف این موسسه خیریه در محل برگزاری نماز عید فطر قرار داده می شود و آقایان علی اکبررمضانزاده، نعمت الله باغبانی و اسماعیل عربی هم به نمایندگی  این موسسه زکات فطره شهروندان را دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین خرمی توضیح داد: این موسسه خانواده بی بضاعت مشکاتی را شناسایی کرده و آبرومندانه فطریه ها و کمکهای مردمی را بین آنان توزیع می کند.

 

وی درباره زمان پرداخت زکات فطره گفت: واجب است که سرپرست خانواده از زمان اعلام رؤیت هلال ماه شوال تا قبل از برپایی نماز عید فطریه را پرداخت کند اما اگر کسی هم نتوانست در این زمان پرداخت کند واجب است که در زمانهای دیگر پرداخت کند.

 

حجت الاسلام خرمی زکات فطره را یک فریضه الهی دانست و خاطر نشان کرد: کسی که زکات فطره می پردازد باید قصد قربت داشته باشد و قربتا الی الله زکات بدهد.

1 نظر
  1. علی می گوید

    با سلام اسامی آسیب دیدگان تصادف امشب رو میتوانید بگویید…باتشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.