حدود یک درصد از چاه‌های غیرمجاز کاشان مسدود شده‌اند

مسئول امور آب و خاک جهاد کشاورزی کاشان گفت: چهار هزار و 500 هکتار از مجموع 15 هزار هکتار زمین‌های زراعی این شهرستان تاکنون زیر پوشش طرح‌های آبیاری نوین از جمله قطره‌ای و تحت فشار قرار گرفته است.

علی محلوجی یک‌شنبه ۳ تیرماه در فرمانداری کاشان، با اشاره به این‌که منابع مالی طرح‌های سامانه آبیاری نوین از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، تصریح کرد: هیچ مشکل اعتباری برای اجرای این طرح‌ها وجود ندارد.

مسئول امور آب و خاک جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به این‌که فعالیت در زمینه امور آب در حوزه کشاورزی دستوری نیست و باید از پشتوانه قانونی برخوردار باشد، تصریح کرد: خیلی از چاه‌های آب کشاورزی غیرمجاز هستند و به‌رغم مطرح‌شدن این موضوع در شورای حفاظت آب شهرستان کاشان تاکنون کمتر از یک درصد آن‌ها مسدود شده‌اند.

وی هزینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در هر هکتار بسته به نوع آن اعم از قطره‌ای و تحت فشار را بین 70 تا 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تنها 15 درصد از این مبلغ را کشاورز پرداخت می‌کند.

محلوجی نصب کنتورهای هوش‌مند بر روی چاه‌های آب کشاورزی، آموزش کشاورزان و ترویج اصلاح الگوی کشت را از جمله اقدام های جهاد کشاورزی کاشان برای مقابله با خشک‌سالی بیان کرد.

ساکنان 12 شهر شهرستان های آران و بیدگل و کاشان از خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان بهره‌مند هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.