حرفی که افتاد، فریادی که بلند شد

ضرب المثلی است کاشانی که میگوید «حرف را هرجا دور بیاندازی صاحبش برمیداره» شاید الان فرصت مناسبی برای استفاده از آن باشد.

نهم بهمن‌ماه امسال پایگاه خبری مشکات آنلاین در یادداشتی تحت عنوان «آقای فرماندار، بی‌خیال کنفرانس خبری، ناگفته‌ها را منتشر کنید» نوشت «مدتی قبل تعدادی از مسئولان شهرستان کاشان برای بازدید از روند اجرای پروژه‌ی کنارگذر کاشان به محل اجرای پروژه رفته و از پیمانکار در مورد کندی پیشرفت کار می‌پرسند.

در پس و پیش گفت‌وگوها ناگهان پیمانکار می‌گوید فلانی با من تماس گرفته و گفته اول باید کنارگذر آران و بیدگل اجرا شود.

دو روز بعد، خبرنگاری در نشست خبری فرماندار اطلاعات بیشتری را در قالب یک پرسش مطرح کرد و گفت در صحنه‌ی این خبر «چله‌دوان» معاون عمرانی فرمانداری، نمایندگانی از شهرداری، شورای شهر و اداره راه در محل پروژه کنار گذر حضور داشته‌‌اند.

خبرنگار از فرماندار به عنوان نماینده دولت خواست در این زمینه شفاف سازی کند. درحالی که انتظار می‌رفت «مومنیان» پاسخ به این پرسش را به چله‌دوان که طرف این سوال بود واگذار کند، اما قرماندار شخصاً پاسخ گفت!

مومنیان به جای سخن‌گفتن از کسی که این توصیه را به پیمانکار کرده، درباره‌ی روند پروژه‌ی کنار گذر کاشان توضیح داد!

روزگذشته مشکات‌آنلاین کلیپ تصویری این پرسش و پاسخ را منتشر کرد. فرماندار در قسمتی از سخنانش می‌گوید؛ بعضا توصیه‌هایی به پیمانکار کرده بودند که «بکن این‌ کار رو یا نکن این کار رو»

فضای رسانه‌ای شهر در جستجوی نام این مسئول بود که یکی از کانال‌های حامی ساداتی‌نژاد با ادبیاتی زننده که ویژگی آنها در مطرح کردن موضوعات است به این خبر واکنش نشان داد و نوشت مشکات آنلاین چند سال از مسائل شهر عقب است «چون اون موقع که نماینده شهرستان این حرف را می‌زد ایشون پاچه‌خواری اون نماینده رو می‌کرد».

شاید اگر گردانندگان این کانال حامی ساداتی‌نژاد کمی تدبیر به خرج می‌دادند متوجه می‌شدند که خبرنگار خطاب به فرماندار می‌گوید این اتفاق «چند وقت قبل» رخ داده نه «چند سال قبل».

اطرافیان نماینده کاشان تلاش کرده‌اند توپ را به زمین منصوری بیندازند اما با دستپاچگی حرفی را از زمین برداشته‌ که مشخص می‌شود خطاب به خود آنها بوده است چرا که دلیلی نداشت ایشان در مقام پاسخگویی برآیند.

اکنون که این ماجرا در رسانه مطرح شده جای آن است که مسئولان کاشان به ویژه نماینده مجلس پاسخ‌گو باشند. رئیس اداره‌ی راه و شهرسازی کاشان هم باید برای افکار عمومی توضیح دهد که چرا پروژه کنارگذر شرقی کاشان این قدر طولانی شده است.

با توجه به شرایط حاضر معاون فرماندار، شاه کلید این ماجراست که اگر سکوت کند باید ماجرا را تایید شده به حساب آورد.

این ویدئو را از اینجا ببینید:

 

منبع:کاشان نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.