حضور شرکت‌های فرش کاشان در نمایشگاه دموتکس هانوفر آلمان در سایه تحریم‌ها

حوریه شیوا: نمایشگاه «دموتکس» هانوفر آلمان از فردا، جمعه ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۷  با حضور شرکت‌های فرش ماشینی فرهی، شاهکار صفویه، قیطران، قالی سلیمان، یلدای کویر، افشار زرینه، اسلیمی، نیک زاد، ایران دیبا و طراحی دل‌آسا، و همچنین برندهای فرش دستباف آبان، هماکارپت، صفری، دخیلی، اوان، پوراطمینان، اشکیونی و برادران زیادی از ایران کار خود را آغاز می‌کند.

 

این نمایشگاه  یکی از حرفه‌ای‌ترین نمایشگاه‌های تجاری در آلمان و جهان است که به‌طور انحصاری به صنعت نساجی، فرش، کف‌پوش و معماری اختصاص دارد.

 

درسال‌های گذشته بسیاری از برندهای مطرح فرش ماشینی فعال در منطقه منطقه کاشان و آران و بیدگل در این نمایشگاه حضور داشته‌اند اما امسال، به دلیل نوسانات اقتصادی، تحریم‌های اخیر و همچنین روابط نه‌چندان مطلوب سایر کشورها با ایران و به‌تبع ایجاد اخلال در روابط پولی و بانکی بین تجار ایرانی با آن‌ها، برخی از شرکت‌ها از حضور  در این رویداد انصراف دادند.

با این وجود برخی از صاحبان شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، «عدم‌حمایت دولت» را حلقه مفقوده حضور فعالان صنعت فرش در عرصه‌های جهانی می‌دانند.

 

دو شرکت خدمات گمرک و لجستیک «کوهن ناگل» و «شنکر» که هرسال با نمایشگاه دموتکس آلمان همکاری داشته‌اند، امسال به علت تحریم‌ها، از همکاری با شرکت‌کنندگان ایرانی امتناع کرده‌اند و شرکت دیگری برای ارائه خدمات جایگزین شده‌ که به گفته فعالان این عرصه نسبت به ناگل و شنکر، عملکرد و خدمات بسیار ضعیف‌تری دارد.

بر اساس گزارش خبرنگار مشکات آنلاین با وجود همه مشکلات ایجاد شده حمل بارهای شرکت‌کنندگان ایرانی انجام‌شده و هم‌وطنانمان غرفه‌های خود را برای بازدید آماده می‌کنند.

 

غرفه گذاران ایرانی، نهایت تلاش خود را کرده‌اند که نام فرش ایران را در جهان زنده نگه دارند و تمامی آن‌ها منتظر شمارش معکوس برای آغاز این رویداد بزرگ هستند؛ رویدادی که اگر چه چهار روز بیشتر طول نمی کشد اما برای همه آن‌ها، می‌تواند نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در ادامۀ روند فعالیت‌های تجاری و صادراتی‌شان داشته باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.