حمایت دولت از خیرین علم و فناوری به برنامه ششم الحاق شد

با پيشنهاد نماينده كاشان و آران و بیدگل و تصويب مجلس شوراي اسلامي، حمايت دولت از خيرين و واقفين علم و فناوري به ماده ٨١ برنامه ششم توسعه كشور الحاق شد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده کاشان و آران و بیدگل، در جلسه امروز، سه شنبه 14دی مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، بند الحاقی پیشنهادی دکتر ساداتی نژاد در خصوص افزايش سهم خيرين و واقفين در تامين مالي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي و فناوري تصویب شد.

 

در این بند الحاقي به ماده ٨١ برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است با تشویق خیّرین و واقفین و رفع موانع موجود، به گونه ای برنامه ریزی نماید تا سهم وقف و خیریه از تأمین مالی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری افزایش یابد.

 

بر اساس تبصره1 این بند، خیرینی که طرح هایی را برای توسعه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری های فناورانه به انجام برسانند، مشمول مزایا و حمایتهای مربوط به خیرین مدرسه ساز خواهند شد.

 

همچنین در تبصره 2 آن آمده است: در دوره ای که اشخاصی حقیقی و حقوقی غیر دولتی برای احداث، توسعه و تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، کمک آموزشی ،ورزشی ، پژوهشی و خدمات رفاهی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی هزینه نمایند این هزینه ها آنها بعنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی مورد محاسبه قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.