حکایت تخریب‌چی‌ها و چند سوال از آقای نماینده

محمدعلی خرمی‌مشکانی : خبر رسید یکی از کارمندان صدا و سیما که فعالیت بی وقفه و آنلاینش در شبکه‌های مجازی کاشان سالیانی است زبان‌زد عام و خاص شده علیه سعید غلامیان، مدیر مسئول پایگاه خبری کاشان نیوز مطلبی آراسته به الفاظ توهین آمیز نوشته و در فلان سایت منتشر کرده ‌است.

 

با غلامیان تماس گرفتم تا ماجرا را بررسی کنم. پاسخ داد توسط این فرد به خاطر نوشتن عنوان نصرآبادی در کنار اسم نماینده کاشان مورد هجمه قرار گرفته و در تلگرام هم به گونه‌ای تهدید شده است!

این نخستین بار نیست که حامیان جان بر کف نماینده، منتقدان مشفق او را مستقیم و غیرمستقیم مورد حمله کلامی قرار داده و یا پیام تهدیدآمیز برای اصحاب قلمِ مخالف با آرا و اندیشه هایشان می‌فرستند.

«سیاه دل، عقده گشا، بدچشم، روغنفکر، بی‌خبرِ جاهل». شلیک این اصطلاحات به سمت نمایندگان رسانه های ناهمسو، تنها بخشی از عملیات آفندی است که تیم رسانه‌ای حامی آقای نماینده روانه یکی از کنشگران اجتماعی و سیاسی شهر آران و بیدگل کردند؛ آن هم به دلیل نقد عملکرد آقای نماینده در خصوص طرح جدایی حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل و آوردن این جمله که «در شبهای قدر برای همه استغفار کنید و برای آقای ساداتی نژاد بیشتر».

 

«موشک بعدی در راه است »، «این را دستگرمی داشته باش تا به مرور شما را بیشتر معرفی کنم». این جملات هم البته بخشی از پیام‌هایی است که توسط همین کارمند صدا و سیما به دلیل انتشار مطالب خلاف میل تیم رسانه‌ای آقای نماینده برای بنده ارسال شده است.

 

کسانی که با فضای سیاسی تاریخ ایران آشنا هستند، از چنین رفتارهایی تعجب نمی‌کنند اما افسوس ما از سکوت شخص آقای نماینده در خصوص این رفتارهای خلاف اخلاق است. سکوتی که استمرارش سبب شده نشانه رضایت بودنش قوت بگیرد.

 

وقت آن است که آقای نماینده صریح و روشن به این پرسش‌ها پاسخ بگوید:

1. آیا حقیقتا شما خود را معصوم می‌دانید؟
2. اگر پاسخ سوال اول منفی است، چرا نباید رسانه‌ها از نقد عملکردتان مصونیت داشته باشند؟
3. به چه دلیل اطرافیانتان از انتساب شما به «نصرآباد» اینقدر هراس دارند؟
4. باور این توجیه که رفتار و گفتار این افراد به مجموعه تحت مدیریت شما ربطی ندارد بسیار سخت است اما اگر چنین ربطی وجود نداشته پس چرا اخبار دست اول دفتر شما در شبکه‌های تحت اداره این افراد منتشر می شود و چرا شما هیچ وقت از رفتار آنان برائت نجستید؟
5. تا کی باید دیگران به جای شما پاسخ انتقادات را بدهند؟
6 .آیا در این روزها که به انتخابات نزدیک می‌شویم بهتر نیست گزینه پاسخگویی به منتقدان به همراه احترام متقابل را هم تجربه کنید؟

 

پیشنهاد ما همین است؛ باور کنید شنیدن کامل سخن منتقدان و پاسخ منطقی و به دور از توهین و تخریب و استفاده از ظرفیت آن‌ها سبب حفظ شأن و جایگاه نمایندگی مردم منطقه فرهنگی کاشان هم خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.