خانه کار بانوان در کاشان تشکیل می‌شود

فرماندار کاشان در نشست با زنان سرپرست خانوارِ کارآفرینِ شهرستان گفت: با تکلیف دولت برای استفاده از ظرفیت تخصصی بانوان، خوشبختانه یک اتفاق خوب در کاشان به عنوان نقطه شروع رقم خورد و نخستین مدیر زن شهرستان به عنوان رئیس بهزیست کاشان منصوب‌شد.

حمیدرضا مومنیان با تاکید بر لزوم خودباوری، اعتماد به‌نفس و ایمان به ظرفیت‌های درونی و فردی بانوان کارآفرین و جویای کار، خاطرنشان‌کرد: هرچند دولت موظف به پرداخت وام حمایتی است و این جز وظائف حاکمیتی دولت‌هاست. ولی باور درونی ما نباید تحت تاثیر حمایت‌های مالی قرار گیرد.

مومنیان اضافه کرد: نباید انتظار داشته باشیم دولت تولیدکننده و یا مستقیما کارآفرین باشد. دولت و نهادها به‌جای حمایت مالی هدایت مالی کنند و این مستلزم آموزش و مشاوره است.

معاون استاندار تصریح‌کرد: انجام کار تیمی و گروهی باعث هم‌افزایی و پایداری مشاغل و فعالیت‌ها می‌شود. تجربه نشان داده استفاده از ظرفیت‌های درونی و محلی در قالب همکاری و تعاون، موفقیت گروه‌ها را در پی داشته است.

وی تاکید‌کرد: یکی از حوزه‌هایی که تقاضا دارم بانوان در نظر داشته باشند حوزه گردشگری است چرا که عرضه خدمات و کالا در این حوزه با اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالا مواجه است.

فرماندار از تشکیل خانه کار بانوان شهرستان خبر داد و اظهارامیدواری کرد با راه‌اندازی این مرکز از ظرفیت و مشاوره خود زنان به منظور تسهیل در ایجاد کسب و کار نوین و رفع موانع اشتغال استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.