دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی‌های مختلف اخیر، همواره بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور بوده

رئیس دانشگاه کاشان با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان گفت: باید با کمک محققان و استادان و ارایه راه‌کارهای علمی بتوان فراورده‌های گل را با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی عرضه کرد.

به گزارش دانشگاه کاشان، عباس زراعت در نخستین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان در قمصر، با تبیین رسالت اصلی دانشگاه‌های نسل چهارم (دانشگاه‌های کارآفرین)، اظهارداشت:آموزش و پژوهش باید همراه با فناوری و در راستای خدمت به جامعه باشد.

زراعت تاکید کرد: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه کاشان، تبدیل‌نمودن منطقه کاشان به یک منطقه علمی دانش‌بیان است، و تاکنون اقدامات فراوانی برای تحقق این موضوع مهم صورت‌گرفته است.

وی به کسب افتخارات دانشگاه کاشان در نظام‌های بین‌المللی «آی‌اس‌سی»، «یونی رنکینگ»، «یو‌اس‌نیوز»، «شانگهای»، «لایدن»، «گرین متریک» و … اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در این چند ساله، در نظام‌های رتبه‌بندی مختلف، همواره در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرارداشته‌است، در نظام رتبه‌بندی تایمز که معتبرترین نظام بین‌المللی است، رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های جامع کشور به‌دست آورد و در جهان نیز در رده ۵۰۰ تا ۶۰۰ قرارگرفت و این نشان می‌دهد که دانشگاه کاشان پتانسیل تحقق این وعده‌ها را دارد.

رئیس دانشگاه کاشان، آموزش عالی را موتور محرکه اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: هیچ کشوری نتوانسته بدون اتکاء بر آموزش عالی توسعه پایدار داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.