دبیرخانه انجمن‌های گیاهان دارویی در پژوهشکده اسانس قمصر

 رئیس پژوهشکده اسانس‌های طبیعی قمصر از ایجاد دبیرخانه اتحادیه انجمن‌های گیاهان دارویی- بخش گل محمدی و فرآورده‌های آن در قمصر خبرداد.

به گزارش دانشگاه کاشان، مریم اخباری، افزود: تاسیس این دبیرخانه در نشست‌های تخصصی کنفرانس بین‌المللی گل محمدی که در آبان‌ماه امسال برگزار شد، مطرح شده بود و این موضوع یکی از بندهای قطعنامه پایانی کنفرانس بود.

وی خاطر نشان کرد: هدف از تاسیس این دبیرخانه، که با صدور حکمی از سوی رئیس اتحادیه انجمن‌های گیاهان دارویی انجام شد، پیگیری امور مرتبط با گل محمدی و فرآورده‌های آن به صورت ملی، کشوری و بین‌المللی و ارتقاء کیفیت ارتباطات متخصصین و فعالان این حوزه در منطقه و کشور است.

اخباری گفت: اعضاء این دبیرخانه از حوزه‌های مختلف از جمله، نهادهای شهری، دانشگاهی و صنعتی خواهند بود که پس از ارائه پیشنهاد اسامی آنان، حکم عضویت و دبیر دبیرخانه از طرف رئیس اتحادیه صادر خواهد شد.

محمدباقر رضایی، رئیس اتحادیه انجمن‌های گیاهان دارویی نیز در این باره گفت: با توجه به اهداف این اتحادیه و اهمیت گل محمدی به عنوان محصول استراتژیک و بومی کشور، تشکیل نهادی برای پیگیری و سامان‌دهی امور در زمینه گل محمدی لازم است و تاسیس این دبیرخانه نخستین و مهم‌ترین گام در این جهت بود.

وی با بیان اینکه اتحادیه مذکور دارای بخش‌های تخصصی گوناگونی از جمله زعفران است،‌اظهار امیدواری کرد که با تاسیس این دبیرخانه، فعالیت‌های اتحادیه در این حوزه با شتاب و جدیت بیشتری پیش برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.