دردسرهای یک پیامک و شام پر ابهام نماینده

علی مقدم: به نظر می‌رسد سیدجواد ساداتی نژاد برخلاف تیمسار منصوری، قرار نیست هیچ‌وقت به پرسش‌های منتقدانش پاسخ شفاف و درستی ارائه کند.


از همین ماه گذشته تاکنون پرسش‌ها و ابهامات زیادی نسبت به عملکرد آقای نماینده در فضای مجازی شهرستان مطرح‌شده اما وی یا از کنار آن گذشته یا برخی از همشهریان یا حامیان او به منتقدان تاخته‌اند تا شاید به گمان خودشان از آن‌ها زهرچشم بگیرند.


یک شهروند نوش‌آبادی با انتشار نامه‌ای سرگشاده ۶ پرسش مهم را در مقابل ساداتی نژاد قرارداد و سپس یکی از روزنامه‌نگاران کاشانی در یادداشتی از او خواست شفاف بگوید بودجه‌ای که او جذب کرده نسبت به سایر نمایندگان چقدر رشد داشته است اما نه شخص نماینده و نه دفتر او هیچ واکنشی نشان ندادند.


حالا نوبت به دعوت پر ابهام آقای نماینده از ائمه جماعات رسیده و دوباره ساداتی نژاد همچنان سکوت کرده و اطرافیان و همراهانش قلم‌فرسایی می‌کنند تا شاید بتوانند این قائله را برای او ختم به خیر کنند.


البته روش تاختن به منتقدان آن‌هم توسط اطرافیان از روش شکایت و بردن منتقدان به دادگاه که آقای ساداتی نژاد از اوایل دوره نمایندگی‌اش برگزیده بود برای او کم‌هزینه‌تر است اما به نظر نمی‌رسد روش مناسبی برای پاسخ ندادن به مطالبات جامعه باشد. این در حالی است که این وظیفه را همشهریانش در شورای شهر و شهرداری سفیدشهر به عهده گرفته‌اند و هم‌اکنون نیز پیگیر دعاوی هستند که نماینده دو شهرستان در به ثمر رساندن آن‌ها توفیقی نداشت!


آقای ساداتی نژاد چه بخواهد و چه نخواهد باید پاسخگوی عملکرد خود و اقدامات سؤال‌برانگیزش در این مدت باشد؛ یکی از این اقدامات مبهم همین دعوت از طلاب و ائمه جماعات است.


آقای ساداتی نژاد برای روشن شدن ابعاد موضوع باید به این سؤال‌ها پاسخ دهد:
1. آیا این جلسه به دعوت او و دفترش برگزارشده یا به دعوت مرکز رسیدگی به امور مساجد؟
2. اگر نشست به دعوت او برگزارشده است پس چرا در جوابیه‌ای که برای یادداشت طلبه منتقد صادر کرده‌اند نوشته‌اند این جلسه به دعوت مرکز رسیدگی به امور مساجد بوده است و ماجرای آن دعوت‌نامه‌هایی که با امضاء رئیس دفتر وی به طلاب رسیده چیست؟
3. اگر این نشست به دعوت او برگزار نشده پس چرا مسئول روابط عمومی وی در همان شب انتشار یادداشت منتقدانه در یک گروه تلگرامی در پاسخ به یک منتقد می‌نویسد: «شما هرکه را ساعت ۷ تا ۱۱ شب دعوت کنی شکم خالی راهی منزلش می‌کنی؟ در قاموس ما این بی‌ادبی نیست.»
بالاخره مردم دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را؟ شما میزبان بودید یا میهمان؟
4. یکی از پایگاه‌های خبری حامی ساداتی نژاد نوشته اصل ارسال پیامک با وعده شام و هدیه نقدی را پذیرفته و توضیح داده که این پیامک «با شماره تلفن یک فرد حقیقی» ارسال شده است. چرا تاکنون دفتر آقای ساداتی نژاد ماهیت این فرد حقیقی را منتشر نکرده‌اند؟
5. این فرد حقیقی انتشار اکاذیب کرده یا اینکه از ماجرایی خبر داشته است؟
6. رابطه این فرد با دفتر آقای ساداتی نژاد و مرکز رسیدگی به امور مساجد چیست؟ آیا این شخص هم از جنس همان کسی است که بدون اطلاع آقای رئیسی را برای افتتاح حوزه علمیه آیت‌الله مدنی دعوت کرده بود؟!
7. اگر پیامک این فرد جعلی و مغرضانه بوده چرا آن را در همان جلسه تکذیب نکردید؟
8. اگر پیامک دروغ بوده چرا تاکنون نسبت به این فرد اقدام نکرده‌اید؟
9. آیا حقیقتاً برنامه‌ای برای توزیع کتاب سخنان یکی از بزرگان درباره مسجد به همراه مبلغی وجه نقد وجود نداشته یا اینکه پخش شدن این خبر سبب شده دفتریان آقای ساداتی نژاد از پرداخت هدایا صرف‌نظر کنند؟
10. شام این نشست توسط آقای ساداتی نژاد داده‌شده است یا توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد؟
11. هزینه آن از چه منبعی تأمین‌شده است؟


اطرافیان ساداتی نژاد هم بهتر است به‌جای استفاده از عنوان‌های سخیف برای طلبه منتقد و فرافکنی، از آقای نماینده بخواهند صادقانه و شفاف به این پرسش‌ها پاسخ بگوید تا ماجرا برای مردم به‌صورت شفاف روشن شود.

امروز دیگر زمان فرافکنی و حمله به منتقدان گذشته و با این روش‌ها دیگر نمی‌توان افراد را ساکت کرد.

منبع: کاشان http://kashannews.net/?p=73195نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.