دستگاه سرند بالستیک زباله در اصفهان ساخته شد

نخستین‌ بار در کشور، دستگاه سرند بالستیک زباله و تجهیزات خطوط پردازش پسماند توسط یک شرکت خصوصی در اصفهان ساخته شد.

 

دستگاه سرند بالستیک زباله، پسماند ورودی را به‌صورت مخلوط در مبدا دریافت و با پردازش و جداسازی اجزای آن برای استفاده در صنایع تبدیلی، به‌عنوان مواد خام ورودی تبدیل می‌کند و دفن حداقلی پسماند به‌ویژه مواد پلاستیکی را به همراه دارد.

 

به گفته علی اصغر عطاریان مدیرعامل شرکت تولیدکننده نخستین دستگاه سرند بالستیک زباله در ایران، پیش از این، دستگاه یاد شده توسط دو شرکت آلمانی تولید می‌شد.

 

استاندار اصفهان در مراسم رونمایی از این دستگاه گفت: دستگاه سرند بالستیک زباله و تجهیزات خطوط پردازش پسماند، نخستین‌بار توسط شرکت خصوصی این استان ساخته شده که اقدامی نو و ارزشمند است.

 

عباس رضایی با اشاره به کاربرد این دستگاه در جداسازی زباله افزود: جداسازی پسماند در سلامت انسان نقش مهمی دارد و باید از سازندگان و سرمایه‌گذاران دستگاه سرند بالستیک زباله که برای نخستین بار در کشور انجام شد، قدردانی کرد.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از مواد از جمله پلاستیک که مدت زمان ماندگاری آن در طبیعت زیاد است و می‌تواند زندگی انسان را به خطر اندازد، از طریق این دستگاه جداسازی می‌شود و با بازگشت این مواد به چرخه‌های دیگر، به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

 

استاندار اصفهان همچنین از دانشگاه صنعتی اصفهان به‌دلیل همکاری در طراحی این دستگاه تقدیر کرد و افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز کشور را فراهم کند که نمونه آن طراحی و ساخت این دستگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت دانشگاه صنعتی در اجرای این طرح است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.