دشت کاشان سرد و بارانی می‌شود

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: بر اساس تحليل نقشه‌هاي هواشناسي، از شامگاه پنج‌شنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که سبب ابرناکی، بارش پراکنده برف و باران طی روزهای جمعه و .شنبه در نقاط مختلف دشت کاشان خواهد شد.

عباس ارغوانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای دشت کاشان با کاهش دما از 18 درجه بالای صفر در روز پنج‌شنبه به 14 درجه در روز یک شنبه آینده خواهد رسید و دمای کمینه نیز در مدت مشابه از شش درجه بالای صفر با دو درجه کاهش روبرو خواهد شد.

وی افزود: پدید غالب جوی در روز پج‌شنبه آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود که در بعدازظهر قسمتی ابری شده و در صبح جمعه به تدریج افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات را شاهد خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: روز شنبه‌هفته آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که آسمان نیمه ابری شده که به تدریج افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست اما باد شدید برای کل منطقه همراه خواهد بود.

ارغوانی گفت: میزان بارندگی سال زارعی جاری دشت کاشان 49.5 میلی متر بوده است که در مقایسه با بارش های بلندمدت به میزان 62.2 میلی‌متر، معادل 26 درصد کاهش نسبت به بارش نرمال را نشان می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی کاشان تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‌های متمادی در 10 سال گذشته، دشت کاشان در وضعیت خشکسالی بسیار‌ شدید قرار دارد نیازمند مشارکت جدی مردم و مسئولان برای مدیریت مصرف آب است تا بتوانیم شیوه‌های مصرف آب و برق را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: کشور ما از حدود ۱۰ سال پیش تاکنون هیچگاه بارش فراتر از میانگین بلندمدت نداشته و استمرار خشکی اراضی موجب شده است تا بارش‌های امسال منجر به رطوبت از دست رفته خاک شود و نباید ما را از مسئله مهم مدیریت مصرف غافل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.