دفاع شهناز پرکاس از حقوق زنان در همایش منتخبان شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان

همایش مسئولان ستادهای انتخاباتی «حسن روحانی» و منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان با عنوان «در امتداد اردیبهشت» در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

 

در این نشست «شهناز پرکاس» به عنوان نماینده بانوان منتخب در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان، در سخنانی به بیان مطالبات جامعه زنان پرداخت و گفت: این تصور که مدیریت اصلی هر عرصه حق مردان تلقی می شود به پشتوانه کدام رقابت سالم و تخصصی شکل گرفته مشخص نیست و متاسفانه پیدا و پنهان ادامه دارد.

 

منتخب مردم مشکات افزود: نتایج انتخابات شوراها از حضور پررنگ زنانی حکایت دارد که سدهای محرومیت و محدودیت را شکستند و با فراهم شدن بستر حضورشان در فعالیت‌های مختلف به صحنه آمدند تا علاوه بر نقش خود در خانواده، توانمندی‌ها و دستآوردهای خود را در توسعه کشور به نمایش گذارند و بر اساس شایستگی، نه جنسیت، رای اعتماد اقشار مختلف را کسب کنند.

 

پرکاس گفت: ده درصد اعضای کابینه دولت یازدهم را زنان تشکیل داده‌اند. وجود 16 نماینده زن در مجلس دهم و انتصاب یک زن به عنوان قاضی در این دوره جرقه‌یی از امید را در دل زنان زد. انتصاب زنان به عنوان استاندار، فرماندار، بخشدار، معاون بخشدار، مدیرکل استانداری و دبیرکل 17 تشکل سیاسی و غیره نشان از برداشتن گام‌های بلند زنان برای ورود به عرصه توسعه کشور دارد.

 

رئیس اسبق شورای شهر مشکات افزود: امیدوارم با انتخاب زنان در شوراها زمینه‌ی شهردار شدن این قشر هم فراهم شود؛ زیرا متاسفانه در عرصه‌ی انتخابِ شهرداران مانند برخی از عرصه‌های انتخاب، از تصمیم‌گیری قالب مردانه متاثر است.

 

در ابتدای این نشست «دكتر فضل الله صلواتی»، از مبارزان قبل از پیروزی انقلاب و نماینده مردم اصفهان در مجلس اول، به تحلیل روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و ابراز امیدواری کرد با توجه به حمایت بزرگان مورد اعتماد قاطبه مردم کشور ازاین لیستها و همچنین حماسه آفرینی مردم، منتخبین در این 4 سال به گونه ای عمل کنند که خدای ناکرده امید مردم را نا امید نکنند.

 

سخران بعدی این همایش «سید عبدالحسین ساسان» استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان، فرزند ارشد مرحوم آیت الله طاهری اصفهانی و منتخب اول مردم اصفهان در اولین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به تشریح و پيشنهاد برنامه هایی در حوزه برنامه ریزی های کلان در مدیریت شهری پرداخت و بر اساس تحقیقات و تجربیات خود پیشنهادهایی را به اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای استان اصفهان ارائه داد.

 

«کمال الدین جلال الدینی» معاون امور شهرستان‌های ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی در استان اصفهان نیز در ادامه به تشریح اقدامات و فعالیت‌های ستاد مرکزی استان و همچنین تحلیل کلی آرا و نتایج حاصل از انتخابات‌ اين دوره رياست جمهوري در سطح استان اصفهان پرداخت.

 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در منطقه اصفهان در ادامه سخنان خود، ترکیب آرای کسب شده توسط منتخبان مردم در شورای اسلامی شهرهای استان اصفهان را 44% اصلاح طلب، 29% اصولگرا و 27% مستقل اعلام کرد.

 

در ادامه این همایش، «سید علی نکویی» رئیس ستاد مرکزی حسن روحانی در استان اصفهان و رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اصفهان در سخنانی ضمن تحلیل شرایط کنونی کشور و بیان مطالبات عمومی از دولت جدید، به تقدیر و تشکر از فعالیت‌های ستادهای شهرستان‌ها و فعالان آن‌ها پرداخت .

 

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از فعالیت‌های روسای ستادهای حسن روحانی در شهرستان‌های استان اصفهان تقدیر شد.

 

در اين خصوص از شهرستان کاشان «حسین خراسانی زاده» و از شهرستان آران و بیدگل «نصرت الله قربانی» که به ترتيب در دوران تبليغات انتخابات مسئولیت ستاد مرکزی را در این دو شهرستان بر عهده داشتند توسط مسئولان ستاد مرکزی استان و شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان تقدیر شد.

 

در این همایش نمایندگانی از منتخبان در پنحمین دوره از شوراهای اسلامی از شهرهای کاشان، برزک، قمصر، نیاسر، مشکات، جوشقان قالی، کامو و چوگان و سایر شهرهای استان حضور داشتند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.