دفن اموات در آرامستان های داخل شهر ممنوع است

مشکات آنلاین: مدیرعامل سازمان آرامستان ها گفت همچنان شاهد دفن اموات در آرامستان های داخل شهر با وجود ممنوعیت قانونی هستیم.

غلامعلی ساران در نشست رسمی شورای اسلامی شهر با اشاره به تطبیق سازمان دارالسلام گلابچی با طرح جامع و تفصیلی، موقعیت آن را از لحاظ کیفیت ارائه خدمات میان سایر نمونه ها در کشور مطلوب دانست و گفت: با کاهش هزینه ها توانسته ایم بودجه سازمان را بالاتر از پیش بینی های صورت گرفته محقق سازیم چنانکه تا کنون 32 درصد از اعتبار برآورد شده تحقق یافته است.

وی با اشاره به مطالبات از سایر دستگاه ها و نهادها خاطرنشان کرد: در سال های اخیر خدمات رایگان به خانواده شهدا، جانبازان و جامعه ایثارگر بدون دریافت هیچ وجهی از دولت ارائه می شود در حالی که میزان مطالبات ما در این زمینه به حدود 6 میلیارد ریال می رسد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کاشان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان، بهسازی ساختمان معراج، سالن غسال‌خانه، سردخانه، قطعه ایثار، گلزار شهدا، جدول گذاری و اجرای آسفالت، تجهیز و خرید چند دستگاه آمبولانس، سالن کنفرانس و…را از جمله موارد انجام شده برشمرد.

ساران با اشاره به 150 تا 200 متوفی به صورت میانگین در ماه گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت آیین نامه بهداشتی مبنی بر ممنوعیت دفن متوفی در داخل شهر اعم از امامزادگان و آرامگاه های دیگر همچنان شاهد دفن موارد زیادی در قبرستان های سطح شهر هستیم.

وی، تنها متولی کفن، دفن و شست و شو در کاشان را سازمان دارالسلام گلابچی ذکر و عنوان کرد: بر اساس ابلاغ صورت گرفته بیمارستان ها برای انتقال فوت شدگان تنها باید از طریق آمبولانس های سازمان اقدام کنند.

ساران، ضرورت حضور مستمر خودروهای انتقال جسد به دلیل قرارگرفتن کاشان در بین دو جاده ترانزیتی و حوادث جاده ای را متذکر شد و آن را نمونه ای خدمات رسانی گسترده آن حتی به شهرهای همجوار دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.