دفن روزانه ۵ تن پسماند غیرقابل بازیافت در منطقه کاشان

مشکات آنلاین: رئیس محیط زیست کاشان با اشاره به دفن روزانه ۵ تن پسماند غیرقابل بازیافت در منطقه کاشان گفت: استفاده بیش از حد از ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف تبعات سنگینی را به دنبال دارد.

حسین خادمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: استفاده بیش از حد از ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف تبعات سنگینی را برای محیط زیست به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ظروف یک بار مصرف بار مالی هیئات مذهبی را افزایش می‌دهد، افزود: علاوه بر این موضوع مدیریتی در مصرف ظروف یک بار مصرف وجود ندارد و پس از پایان مصرف در هر نقطه‌ای رها می‌شود که جلوه بصری ناخوشایندی را برای ما تداعی کند.

 

بازیافت ظروف یک‌بار مصرف نیازمند تکنولوژی خاصی نیازمند است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه این فرایند علاوه بر افزایش بار مالی هزینه اجتماعی نیز بر شهرداری‌ها تحمیل می‌کند، ابراز داشت: با وجود آنکه دستگاه‌هایی برای بازیافت ظروف یک‌بار مصرف در کاشان وجود دارد اما این اقدام مستلزم تحمیل هزینه‌های مربوطه است و بر همین اساس می‌توان با حداقل مصرف کردن این ظروف هزینه‌های ناشی از آن را تا حدود قابل توجهی کاهش داد.

وی با بیان اینکه بازیافت ظروف یک‌بار مصرف نیازمند تکنولوژی خاصی نیازمند است، گفت: از آنجا که ظروف یک‌بار مصرف با سایر پسماندها همچون خاک و شیرابه‌های پسماندهای شهری مخلوط می‌شود، هزینه‌ای بابت زدودن این پسماندها از ظروف یک‌بار مصرف نیز به سیستم بازیافت شهری تحمیل می‌شود.

 

قطع ۱۷ اصله درخت برای تولید یک تن سلولز

خادمی با بیان اینکه احتمال دارد که این ظروف یک‌بار مصرف بر اساس خطاهای دستگاه بازیافت و برخی دلایل دیگر به چرخه بازیافت وارد نشوند، افزود: در صورت بروز چنین اتفاقی طبیعت ما دچار آسیب می‌شود چراکه تجزیه آنها نیازمند ۵۰۰ سال زمان است، گاهی این ظروف از طریق دام خورده می‌شود که تبعات خاص خود را به دنبال دارد.

وی ضمن ارائه پیشنهاداتی در راستای کاهش مصرف ظروف یک‌بار مصرف گفت: بهتر است تا در صورت امکان به جای استفاده از ظروف یک‌بار مصرف از ظروف چند بار مصرف مانند شیشه‌ای، استیل و غیره استفاده کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تاکید کرد: ظروف سلولزی نیز با وجود آنکه در طبیعت تجزیه می‌شوند اما باید برای ساخت یک تن سلولز ۱۷ اصله درخت را قطع کرد که این موضوع نیز در نوع خود تهدیدی برای طبیعت محسوب می‌شود.

 

۱۵ درصد از موارد غیرقابل بازیافت از مواد پلی اتیلن و پلاستیکی است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه ۱۵ درصد از موارد غیرقابل بازیافت از مواد پلی اتیلن و پلاستیکی است، ابراز داشت: روزانه پنج تن پسماند غیرقابل بازیافت در منطقه کاشان تولید می‌شود که این مواد به ناچار تدفین و به مرور زمان به مواد میکرو پلاستیکی تبدیل می‌شود که آثار سو زیست محیطی را به دنبال دارد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.