دمای هوای دشت کاشان افزایش می‌یابد

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به شرایط جوی هفته جاری، دمای هوای دشت بزرگ کاشان به 38 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، حداکثر دمای دشت کاشان امروز دوشنبه 35 و حداقل دما 21 درجه است که تا روز جمعه به ترتیب به 38 و 24 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی افزود: بنا بر تحلیل نقشه های هواشناسی، رطوبت هوا از 55 درجه به میزان 10 درجه کاهش خواهد داشت و وزش باد با سرعت 18 متر بر ثانیه در گستره دشت کاشان قابل پیش بینی است.

رییس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: پدیده غالب جوی در روز دوشنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است که طی روزهای سه شنبه تا پنج شنبه به صورت نیمه ابری همراه با بارش بهاری و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: گلستان‌داران در صورت مشاهده نخستین رشته‌های سِس نسبت به حذف فیزیکی و معدوم‌کردن آن اقدام کنند و با توجه به پیش‌بینی بارش و افزایش رطوبت و احتمال شیوع بیماری سفیدک پودری گل محمدی آمادگی لازم را جهت کانون‌کوبی بیماری در مراحل اولیه داشته باشند.

ارغوانی گفت: در مزارع و گل‌خانه سبزی و صیفی با توجه به افزایش رطوبت و دما و احتمال شیوع سفیدک داخلی وجود دارد که باید نسبت به کنترل آن اقدام شود، هم‌چنین با توجه به پیش‌بینی وزش باد در بعدازظهرها به غله‌کاران توصیه می‌شود محصول خود را در اوایل روز برداشت کرده و به سیلو تحویل دهند.

وی افزود: با توجه به شرایط ناپایداری جوی در اواخر هفته، هرگونه عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی در اوایل روز انجام شده و گل‌خانه‌داران نسبت به استحکام سازه و پوشش گل‌خانه و تنظیم دما و رطوبت از طریق تهویه تمهیدات لازم را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.