ده درصد صرفه جویی در حوزه کشاورزی ۲۵ سال تضمین آب شرب منطقه

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان در جلسه شورای فرهنگی این شرکت گفت: حدود ۱۳ درصد جمعیت استان اصفهان در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل قرار دارد که مسئولیت تامین آب این جمعیت برعهده آبفای کاشان است.

اسدی افزود: بیش از ۸۰ درصد منابع تامین آب از سفره‌های زیرزمینی دو شهرستان تامین شده و کمتر از ۲۰ درصد آب مورد نیاز با خط انتقالی حدود ۲۰۰ کیلومتر از زاینده رود تامین می شود. 

مدیرعامل آبفا تصریح کرد: به دلیل کویری بودن کاشان، آب منطقه از لحاظ کیفیت در شرایط مطلوبی قرار ندارد واگر این مقدار آب کم زاینده رود و بحث اختلاط آن با آب کاشان نباشد این آب اصلا شرایط شرب را ندارد.

اسدی ادامه داد: به دلیل همین مشکل چون در دو شهر از منطقه تحت پوشش، امکان انتقال آب زاینده رود وجود ندارد از آب شیرین کن استفاده می کنیم. و هجوم آب های شور به سمت آب های زیر زمینی هر روز روبه افزایش است. به عقیده من در این مقطع زمانی رسالت شورای فرهنگی باید معطوف به مسایل آب باشد.

وی تاکید کرد: ما در هفته گذشته شاهد اتفاقات اصفهان و چهارمحال بودیم و این موارد زنگ خطر است و اگر ما تدبیر درستی در زمینه آب نداشته باشیم همه متضرر می‌شویم.

 

ده درصد صرفه جویی در حوزه کشاورزی ۲۵ سال تضمین آب شرب منطقه

اسدی گفت: با توجه به مصارف بسیار بالا در کشاورزی، توجه به مدیریت مصرف در این زمینه یک امر ضروری است؛ زیرا در حوزه آب شرب در منطقه کاشان مجموع برداشت در دو شهرستان با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفر کمتر از ۴۰ میلیون متر مکعب است در صورتی که برداشت کل ما از این سفره بالغ بر ۴۵۰ میلیون متر مکعب است در نتیجه برداشت آب شرب بسیار ناچیز است و زیر ۱۰ درصد است و بیشتر مصرف در بخش کشاورزی است.

مدیرعامل آبفا تصریح کرد: باید تدبیر در این زمینه صورت گیرد و ما به این نکته قایل هستیم که اگر ۱۰ درصد  در حوزه کشاورزی صرفه جویی کنیم  ۲۵ سال آینده  دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در زمینه شرب تضمین می شود و هیچ جای نگرانی نیست.

مدیرعامل آبفای کاشان از عباسعلی کحال به عنوان فردی دلسوز و پیگیر و فعال  هم در حوزه فرهنگی و دینی و هم روابط عمومی نامبرد.

 

رتبه برتر آبفای کاشان در امور فرهنگی

جلسه شورای فرهنگی آبفا همزمان با هفته بسیج با حضور دبیر اجرایی فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان اصفهان در کاشان برگزار و از تلاش‌های «عباسعلی کحال» مسئول امور فرهنگی آبفای کاشان برای کسب رتبه در جشنواره مسابقات سراسری قرآن و نماز فرزندان همکار صنعت آب و برق کشور تقدیر شد.

 

در ابتدای این جلسه، عباسعلی کحال مدیر دفتر روابط عمومی وآموزش همگانی و مسئول امور فرهنگی ودینی و حمیدرضا حسینیان مقدم نماینده مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده پایگاه بسیج ضمن تبریک هفته بسیج گزارشی از اهم فعالیتهای فرهنگی و امربه معروف و نهی از منکر را ارائه نمودند، سپس اعضای حاضر درجلسه نیز ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای فرهنگی به بیان دیدگاهها و  نقطه نظرات خود پیرامون مسائل جاری پرداختند.

 

ما وظیفه داریم همواره پرتلاش در میدان عمل حاضر باشیم

دبیر اجرایی فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان اصفهان در این جلسه گفت: وزارت نیرو بین دیگر وزراتخانه ها دستگاهی است که به آحاد مردم خدمت رسانی می کند و ما باید قدر این توفیق خدمت رسانی را بدانیم.

حجت الاسلام وثیق با ابراز خرسندی از مشاهد گزارش عملکردهای خوب آبفای کاشان در حوزه فرهنگی و دینی با بیان حدیثی تاکید کرد: ما وظیفه داریم همواره پرتلاش در میدان عمل حاضر باشیم؛ ولی باید از این زاویه به عملکرد خود بنگریم که چه کارهایی باید انجام می دادیم که انجام نداده ایم.

وی تصریح کرد: اصلا نباید به کم قانع باشیم و همواره باید از عملکرد خود ناراضی باشیم.  طبق احادیث این از صفات انسان عاقل است که کار خوب خود را کم ببیند، هرچند که زیاد باشد. انشالله این فرهنگ بین ما حاکم باشد که قبل از اینکه بگوییم این کار ها را کرده ایم بگوییم، این کارها را نکرده‌ایم.

حجت الاسلام وثیق افزود: عباسعلی کحال مدیر دفتر امور فرهنگی و دینی آبفای کاشان در بین  مسئولان فرهنگی و دینی از افراد شاخص است؛ زیرا بین آن دسته از انسان هایی است که کار را برای رفع تکلیف انجام نمی دهد و علاقه مند، دغدغه مند و عاشق کار های فرهنگی است و جای تقدیر و تشکر دارد که با وجود مشکلات و کمبود ها همواره موفق عمل کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.