دو نماینده استان اصفهان طرح استان اصفهان شمالی را منتفی دانستند/ جریمه صد هزار تومانی یک جوان کاشانی تنها دستآورد این طرح بود؟

نماینده اردستان می‌گوید موضوع استان اصفهان شمالی منتفی است و اگر قرار باشد استانی به این نام تشکیل شود باید با مرکزیت اردستان باشد، نه کاشان.

 

بیش از دو دهه است که نمایندگان کاشان طرح استان شدن این شهرستان را پیگیری می‌کنند. «استان اصفهان شمالی» طرحی بود که برای اولین بار سید جواد ساداتی‌نژاد در جمع حامیانش از آن سخن گفت.

 

او  گفته بود «بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط نخبگان» باید الگوی انجام شده دراستان خراسان را در کاشان هم اجرا کرد تا  با تبدیل شدن استان بزرگ اصفهان به دو قسمت شمالی و جنوبی، استان اصفهان شمالی به مرکزیت کاشان شکل بگیرد.

 

در شرایطی که دو سال است مردم کاشان از طرح استان اصفهان شمالی می‌شنوند، نماینده اردستان همه چیز را منتفی می داند.

 

«سید صادق طباطبائی‌نژاد» در گفتگو با مشکات آنلاین گفت: «در خبرگزاری اینگونه نوشته‌اند؛ اما بعید است که آقای ساداتی نژاد از تشکیل استان اصفهان شمالی به مرکزیت کاشان سخن گفته باشد؛ چون اصلا چنین توافقی نشده است.»

 

نماینده اردستان گفت بعید به نظر می رسد که با اضافه شدن استانی به استان‌های فعلی موافقت شود و اگر این اتفاق هم بیفتد هنوز راجع به اینکه کجا مرکز استان باشد توافقی انجام نشده است.

 

طباطبایی‌نژاد گفت: به آقای ساداتی نژاد گفته‌ام طرح استان اصفهان شمالی خوب است؛ اما به مرکزیت اردستان نه به مرکزیت کاشان.

 

نماینده اردستان تنها نماینده ای نیست که منتفی بودن طرحی سخن می گوید که دو سال است در کاشان نقل مجالس و محافل است بلکه «حیدرعلی عابدی» نماینده اصفهان هم این طرح را یک «شایعه» نامیده و گفته است: به صورت عملی در مجلس چنین بحثی مطرح نیست.

 

نماینده اصفهان توضیح داده است: برای تحقق مسائلی در حوزه تقسیمات کشوری، یا باید طرحی با امضای 15 نماینده ارائه شده و یا دولت به صورت مستقل لایحه ای را تقدیم مجلس کند که در خصوص تشکیل استان اصفهان شمالی با مرکزیت کاشان و تقسیم استان اصفهان تاکنون چنین فرایندی طی نشده است.

 

جریمه صد هزار تومانی یک جوان کاشانی، تنها دستاورد «استان اصفهان شمالی»

دو نماینده استان اصفهان درحالی از منتفی بودن طرح «استان اصفهان شمالی» سخن می‌گویند که در ابتدای مطرح شدن این طرح، دفتر سیدجواد ساداتی نژاد یک جوان کاشانی را به دلیل طرح این پرسش که «طرح اصفهان شمالی خیانت به کاشان هست یا خیر» به دادگاه کشاند.

«سعید غلامیان» وکیل این جوان کاشانی می‌گوید موکلش از سوی دادگاه به دلیل طرح این پرسش به پرداخت «صد هزار تومان» جریمه محکوم شده است.

 

به نظر می‌رسد اگر آنگونه که نمایندگان اردستان و اصفهان می‌گویند، طرح استان اصفهان شمالی به مرکزیت کاشان «منتفی» یا «شایعه» باشد، جریمه صدهزار تومانی یک شهروند کاشانی تنها دستآورد مطرح شدن این طرح برای شهروندان این حوزه انتخابیه توسط ساداتی‌نژاد بوده است.

2 نظرات
  1. اردستانی می گوید

    کاش صوت مربوط به نماینده اردستان رو که میخاد مرکز استان اردستان باشه رو هم میذاشتیدخیلی جالب میشد😄😄😄
    فکر کن اردستان مرکز استان😉😉

  2. ناشناس می گوید

    آقای سادات نژادنصرآبادی هر روز یه وزیر میاره کاشان.
    این کارش قابل تقدیر و ستایش هست.!هرچند اهداف تبلیغاتی برای انتخابات دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.