دیدار سفیران فرهنگی از کاشان

 

سفیران، کارداران و رایزنان فرهنگی 9 کشور جهان روز شنبه از گلستان های محمدی و اثرهای تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند.

نماینده انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها در منطقه فرهنگی کاشان در این زمینه گفت: سفیر مالزی، معاونان سفیران سنگال و روسیه، سفیر تام الاختیار داغستان، رایزن فرهنگی سفارت ونزوئلا و رئیس انجمن فرهنگی سفارت کره جنوبی همچنین از موزه گلاب شهر قمصر دیدن کردند.

مجتبی حمیدی افزود: نمایندگانی از سفارتخانه های هندوستان، اندونزی، ترکیه و قرقیزستان نیز در قالب این هیات به بازدید برخی خانه های تاریخی از جمله طباطبایی ها و مجموعه جهانی باغ فین رفتند.

وی بیان کرد: قرار است این هیات 25 نفره پس از دیدن مسجد آقا بزرگ و مجموعه هتل سنتی راهب، کاشان را به مقصد تهران ترک کنند.

شهردار کاشان نیز در ادامه از این خطه به عنوان یکی از مهدهای تمدن ایرانی یاد کرد و گفت: نخستین ساختمان خشتی جهان در کاشان جای گرفته و در مجموع احترام به انسان و طبعیت و حفظ منابع محیط زیست به عنوان الگوهای توسعه پایدار از صدها سال پیش در این شهر مشاهده می شود.

سعید ابریشمی راد اضافه کرد: توسعه در دنیا مبتنی بر تعاملات جامعه های بشری است و در عصر ارتباطات هرچه پیوندهای فرهنگی بین ملت ها نزدیکتر باشد، امکان ارتباط و بهره مندی از ظرفیت ها بیشتر و توسعه میسرتر خواهد شد که در این راستا امید می رود برنامه هایی از این دست استمرار یابد.

بازدید از نمایشگاه صنایع و هنرهای سنتی منطقه و شرکت در شاهنامه خوانی از دیگر برنامه های سفر یکروزه سفیران، کارداران و رایزنان فرهنگی 9 کشور جهان به کاشان است.

جمعی 30 نفره از همسران سفیران کشورهای عضو اکو و نمایندگی های دیپلماتیک خارجی مقیم تهران نیز چهارشنبه هفته گذشته در سفری یکروزه از بناهای تاریخی نیاسر و کاشان دیدن کرده و با آئین سنتی گلابگیری آشنا شدند.

کاشان با بیش از هفت هزار و 500 سال پیشینه به عنوان یکی از مهمترین خاستگاه های تمدن بشری شناخته می شود و اثرهای جدید شناسایی شده مربوطه به دوره پارینه سنگی، قدمت این منطقه را به بیش از 100 هزار سال پیش می رساند.

افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی ارزشمند در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد تا کنون 320 اثر در فهرست ملی ثبت شده است.

 

منبع:ایرنا
.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.