دیوان عدالت اداری برخی منابع درآمدی شهرداری ها را محدود کرده است

شهردار کاشان گفت: دیوان عدالت اداری برخی منابع درآمدی شهرداری‌ها را محدود کرده است.

به گزارش مهر، «سعید ابریشمی‌راد» صبح شنبه ۲۸ مهرماه در دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه شهرداری‌ها برای درآمدزایی پایدار، اظهار داشت: در حالی مدام صحبت از درآمدزایی پایدار شهرداری‌ها می‌شود که سازمان‌های شهرداری کاشان کد اقتصادی ندارند و دفاتر آن‌ها از نظر اداره امور مالیات مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: دولت در حالی از شهرداری‌ها انتظارات زیاد و مطالبه‌گری دارد که خود به این نهادها بدهکار است. اما مردم شهرداری‌ها را یک نهاد دولتی قلم‌داد کرده و از آن‌ها انتظار کار و اقدام دارند.

شهردار کاشان با اشاره به این‌که اقدامات شهرداری‌ها می‌تواند در تامین نظر مثبت مردم تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: می‌توان با همراهی و تعامل‌، بخشی از مشکلات بین شهرداری‌ها و دولت را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: دولت به وظایف خود در حوزه سیاست‌گذاری، حمایت و هدایت عمل کند.

ابریشمی‌راد اظهار داشت: در حال حاضر سیاست‌گذاری صحیحی در خصوص اقدامات شهرداری‌ها از سوی حاکمیت وجود ندارد که این موضوع به عدم شناخت از شهرداری‌ها بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: شهرداری کاشان حدود شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به اداره امور مالیات بدهکار است.

بدهی ۷۴ میلیارد تومانی به شهرداری کاشان
شهردار کاشان با اشاره به این‌که برخی نهادهای دولتی بدهی ۷۴ میلیارد تومانی به شهرداری کاشان دارند، اظهارداشت: ما بیش از ۱۶ میلیارد تومان از ۲۰ سال گذشته تاکنون به بیمه بدهکاری داریم.

وی تصریح کرد: دولت برای پرداخت بدهی خود به شهرداری کاشان، قرار بود اوراق مشارکت تخصیص دهد اما ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق در مجموع به استان اصفهان تخصیص یافت.

ابریشمی‌راد اضافه کرد: در بسیاری از امور فرهنگی، ورزشی و آموزشی، شهرداری‌ها خلاء‌های موجود در شهرها را پر کرده‌اند اما متاسفانه دیوان عدالت اداری به‌رغم فعالیت شهرداری‌ها منابع درآمدی آن‌ها را با محدودیت روبه‌رو کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.