راه‌اندازی اتاق ایزوله در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پزشکی کاشان

سرپرست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از راه‌اندازی اتاق ایزوله به همت خیر سلامت در این دانشکده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد مهدی دباغ گفت: این اتاق با کمک خیر سلامت مرتضی شفیعی اردستانی با هزینه بیش از ۱۵ میلیون تومان راه‌اندازی شده‌است.

دباغ افزود: بسیاری از مبتلایان به بیماری ایدز و هپاتیت به علت برخوردهای نامناسب اجتماعی و ترس از محرومیت از خدمات دندان‌پزشکی، بیماری خود را اعلام نمی‌کنند در حالی که برای آنان می‌توان از روش‌های درمانی متعارف استفاده کرد و بیماری آنان دلیلی برای محروم‌شدن آنان از دریافت خدمات دندان‌پزشکی و سایر خدمات درمانی و پزشکی نیست.

سرپرست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: اتاق ایزوله، جهت ارائه خدمات به بیماران  خاص و عفونی به بهره‌برداری رسید و آماده به خدمت می‌باشد.

 دباغ، با اشاره به این‌که دسترسی و تسهیل در ارائه به موقع خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتی به بیماران خاص از رسالت‌های این دانشکده است، ادامه داد: مراجعان دندان‌پزشکی باید بیماری خود را به پزشک اعلام کنند تا خدمات با مدل متفاوتی به آنان ارایه شود.

تاسیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به استناد رای صادره در دویست‌وبیستمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی  در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۹۱ مورود موافقت قطعی قرار گرفت.

نخستین گروه دانشجویان رشته دندان‌پزشکی مهرماه‌ماه سال 92 در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پذیرفته و 35 نفردانشجو در بهمن‌ماه در این رشته مشغول به تحصیل شدند.

اتاق ایزوله باید کاملا عایق باشد که هیچگونه تبادلی در آن اتاق انجام نشود. این نوع اتاق ها درون بیمارستان ها برای نگه داری بیماران خاص استفاده می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.