راه‌های کاهش آسیب‌ سرمازدگی به کشاورزان آموزش داده شد

در پی پایین‌آمدن ناگهانی و بی‌سابقه دما در روزهای پایانی فرودین‌ماه و احتمال افزایش آسیب‌های سرمازدگی به محصولات کشاورزی شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی کاشان کارشناسان خود را برای توجیه و آموزش کشاورزان برای پیشگیری و مقابله با این پدیده جوی به روستاهای بخش‌های کوهستانی کاشان اعزام کرد.

در این طرح کارشناسان این مدیریت از صبح امروز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه در چند اکیپ به روستاهای بخش‌های برزک و نیاسر و قمصر اعزام و با کمک معتمدین، اعضای شورا و دهیاران آموزش‌های لازم را در اختیار کشاروزان قرار دادند تا با تمهیداتی مانع از افزایش آسیب‌های سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی این روستاها شوند.

در این طرح همچنین هشدارها و راهنمایی‌های در قالب دستورالعمل و اطلاعیه‌ برای آگاهی و آموزش روستاييان تهیه و در بین مردم توزیع، و در تابلوهای اعلانات عمومی روستاها و مساجد و اماکن مذهبی نصب شد.

حسنارود، علوی، باریکرسف، کله کمال‌الملک، برزآباد، ارمک، استرک، آرنجن، پنداس، تجره، آزران، ازوار، ویدوجا، ویدوج، کامو، چوگان، جوشقان قالی، قهرود، جوینان، قزاآن، حسین‌آباد، مسلم‌آباد، و شهرهای قمصر، برزک و نیاسر بخشی از مناطقی بود که امروز تیم‌های آموزشی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان به آن‌جا اعزام شدند.

ایستگاه سیار پایش و گزارش وضعیت هوا (به صورت مستمر تا صبح فردا) با حضور اکیپی از کارشناسان هواشناسی و کشاورزی در منطقه برزک مستقر شده‌است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.