رفع مشکلات آموزش و پرورش راهی جز مطالبه عمومی ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع مشکلات این وزارتخانه و تحقق توسعه به عنوان مردمی تمدن‌ساز در جهان، راه دیگری جز مطالبه عمومی نداریم.

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی شام‌گاه پنج‌شنبه 29 آذرماه در جمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان گفت: نظام‌های تعلیم و تربیتی که به‌طور معمول از 6 سالگی آغاز شده و به طور میانگین تا 12 سال ادامه می‌یابد، امروز در برخی کشورها به سه سالگی کاهش یافته تا افراد زودتر و بهتر برای پذیرفتن مسئولیت‌های آینده آماده شوند.

وی تصریح کرد: بچه‌های امروز را با شرایط دیروز، برای فردا آماده می‌کنیم که این  درست نیست.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بچه‌ها باید مهارت‌هایی مانند صبوری، کنترل خشم، از خود گذشتگی، تکریم بزرگتر و کمک به دیگری را در مدرسه‌ها تمرین کنند که بتوانند برای فردا آماده شوند.

وی افزود: کم‌توانی دانش‌آموختگان و دانشگاهیان ما در رویارویی با برخی مسائل کوچک زندگی از کاستی‌های نظام تعلیم و تربیت است که آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها نیز جزیی از آن نظام هستند.

وزیر آموزش و پرورش نگارش نامه‌هایی خطاب به مقام معظم رهبری و رئیس سازمان صدا و سیما را یادآور شد و گفت: رسانه‌ها در ایجاد عطش کاذب برای تمرین آزمون‌های چهارگزینه‌ای حتی از سوی کودکان و نوجوانان به عنوان سمی مهلک نقش دارند که امید می‌رود از حجم تبلیغات با تاکید معظم له کاسته شود.

وی تصریح کرد: این رویکردها تنها از عهده یک وزیر و 290 نماینده مجلس شورای اسلامی هم برنمی آید و افکار عمومی باید به این نتیجه برسند که البته محتوای ما هم باید تصحیح شود که کار سختی است.

بطحایی تصریح کرد: اگر تنها برای یک ماه 50 درصد از یارانه بگیران سهم خود را دریافت نکنند، برای همیشه موضوع وسایل گرمایشی مدرسه ها پایان می یابد؛ اگر چشم به بودجه عمومی داشته باشیم در 9 سال آینده هم نمی توان بخاری های غیر ایمن را جمع کرد، مگر اینکه موضوع به یک پویش عمومی تبدیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.