رهاسازی ۲ قلاده گربه وحشی در پناه‌گاه حیات وحش یخاب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: ۲ قلاده گربه وحشی در پناه‌گاه حیات وحش یخاب آبوزیدآباد این شهرستان رهاسازی شدند.

به گزارش کانال نسل فردا، «اللهیار دولتخواه» افزود: این ۲ توله گربه وحشی که مدتی قبل در منطقه گردشگری «سیازگه» توسط دوست‌داران حیات وحش زنده‌گیری و تحویل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد شده بودند، سه‌شنبه ۶ آذرماه با مشاهده نمایه‌ها و ردپای تازه مادر گربه‌ها، در نزدیکی محل زنده‌گیری، رهاسازی شدند.

دولتخواه تاکید کرد: با توجه این‌که توله‌ها توانایی رهاسازی در طبیعت را نداشتند و حتما باید مدتی دیگر همراه مادرشان باشند تا در دفاع از خود تواناتر شوند، بنابراین بهترین تصمیم رهاسازی در محل زنده‌گیری شده بود.

وی افزود : با بررسی‌های مشخص شد علت جدایی مادر از توله‌ها، حضور خودروهای دودیفرانسیل گردشگران و موتورسیکلت‌هایی بود که خارج از مسیرهای موجود در عمق منطقه تردد داشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل خاطرنشان کرد: قسمت غربی پناه‌گاه حیات وحش یخاب، با توجه به نوار ریگ‌بلند و مناطق هموارتر پیرامون آن، زیستگاه گونه‌های ارزش‌مندی همچون روباه‌شنی، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی و انواع خزندگان و پرندگان شکاری ارزش‌مند است که تردد غیراصولی خودروهای دودیفرانسیل و موتورسیکلت‌های سنگین گردشگران موجب نابودی این زیست‌گاه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.