روحانی برعکس هاشمی است/ اصولگرایان کاشان نماینده تسلیم می‌خواستند/ فرودگاه کاشان به سرانجام نمی‌رسد

«محمدحسن قدیری ابیانه»، سفیر سابق ایران در مکزیک از ساختن فرودگاه در کاشان و احداث پل جلو مصلی به شدت انتقاد کرد و گفت این پل مسخره ترین پلی بوده است که تا کنون دیده ام.

او بعد از ظهر امروز با حضور در غرفه مشکات آنلاین در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات گفت: فرودگاهی که روزی 20 پرواز نداشته باشد، فرودگاه زنده‌ای نیست. من قبلا گفتم که ساخت این فرودگاه اشتباه است و حالا هم می گویم به سرانجام نمی رسد.

بودجه شهرداری بودجه عموم مردم است با ساخت فرودگاه، فقط قشر پر درآمد جامعه از آن استفاده می‌کنند که شهرداری می‌توانست این هزینه را در اتوبوسرانی و بخش‌های دیگر خرج کند.

 

قدیری ابیانه درباره پل مصلای کاشان گفت: این پل، مسخره‌ترین پلی است که احداث شده است. در منطقه ای که هیچ تقاطعی نیست و ترافیکی هم ندارد چرا باید پل ساخته شود؟ توجیه ساخت آن جلوگیری از تصادفات احتمالی در زمانی است که نماز جمعه برپا می‌شود، درواقع این پل برای دو ساعت در هفته ساخته شده است که می‌شد با ماموریت چند پلیس در آن ساعات این مشکل برطرف شود.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: کاشان نمی‌تواند استان شود، و اگر خیلی تلاش کند از زیر مجموعه استان اصفهان بیرون می آید و باید زیر نظر قم به فعالیت‌هایش ادامه بدهد.

یک زمانی مرحوم آیت الله یثربی هم این حرف را زده بود و حرف درستی هم هست. البته شاید از یک جهاتی به نفع کاشان باشد چون هم قم شهری زیارتی است و هم مسافت بین دو شهر کوتاه تر است.

قم هم با وجود کمبود شهرستان و جمعیت، با تلاش علما توانست استان شود.

علتی که کاشانی‌ها بحث استان شدن و یا ساختن فرودگاه را مطرح می‌کنند به خاطر حس اشتباه خود کم انگاری است. در حالی که کاشان یک شهر بزرگ با ظرفیت های بالایی است. کاشان بناهای تاریخی زیادی دارد، دانشگاه‌هایش بزرگ و مطرح هستند، ضمن اینکه می‌تواند مرکز بزرگ تبلیغ اسلام در دنیا باشد چرا که هم شهر مذهبی است و حوزه‌های علمیه‌ی زیادی دارد.

 

قدیری در پاسخ به این سخن که همفکران شما با توریست مخالفت می‌کنند گفت به نظر من توریست‌های خارجی بیشتر شئونات را رعایت می‌کنند. آن‌ها اکثرا مسن هستند و برای خود نمایی نمی‌آیند.

کاشان در صورتی پیشرفت می کند که در بین مدیران آن رانت خواری نباشد. مثلا اینکه یک زمین را به بازار تبدیل کنند و بعد این بازار با 80 غرفه را با قیمتی کم به یک نفر بدهند یعنی رانت.

کاندیدای اصولگرای مجلس نهم و دهم در حوزه انتخاباتی کاشان در واکنش به این سخن که «امروز تولد احمدی نژاد است» با بی تفاوتی گفت «باشد».

 

او در واکنش گفته «علی مطهری» که احمدی نژاد محبوب رهبری است گفت: اینگونه نیست. رهبری به هرکس که خدمت کند علاقه دارد. او تا زمانی که در مسیر ولایت بود محبوب بود.

یک زمانی پیامبر به طلحه و زبیر هم القاب زیبایی داد اما آیا در زمان حضرت علی هم این القاب شایسته آن‌ها بود؟

 

قدیری ابیانه در پاسخ به این پرسش که اگر احمدی نژاد محبوب رهبری نیست پس چرا به مجلس تشخیص مصلحت نظام دعوت شده گفت: آقایان موسوی و کروبی هم توسط رهبری به مجمع دعوت شدند.

احمدی نژاد از نظر اقتصادی یکی از سالم ترین رییس جمهورهاست. او اگر پولی جابه جا کرده است در جیب خودش نگذاشته، پول کارمندهایش را چندماه نداده بود، از ردیف بودجه عمران، حقوق معوقه کارمندانش را داده بود، خیلی تلاش می‌کنند تحریم ها را گردن احمدی نژاد بیاندازند ولی این تحریم ها از ابتدا بوده است و گرنه در حال حاضر آقای روحانی که به آمریکا از گل کمتر نگفته است ولی تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی است، خلف وعده از سیاست های آمریکاست.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که «با توجه به شناختی که الان از احمدی نژاد پیدا کرده‌اید اگر زمان به عقب برگردد دوباره به او رای می‌دهید؟» گفت: به موسوی هم رای نخواهم داد.

 

وی درمورد حمایت نشدن از طرف اصول گرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: چون حاضر نشدم از تعهد نامه را امضاء کنم. آن‌ها از می‌خواستند من گوش به حرف آن‌ها باشم. نماینده‌ای می خواستند که مطیع آن‌ها باشد اما من باید بر اساس منافع ملی و منویات رهبری عمل می کردم.  آنها خواستند ار ابتدا تسلیم باشم، خب نماینده ای که از ابتدا تسلیم شود اسمش نماینده نیست.

به آنها گفتم از من بخواهید در راستای منافع ملی و تحت امر رهبری قسم بخورم و بپذیرم نه اینکه هر چی شما گفتید. من یک اصولگرا هست ولی مستقل، یعنی منفعت طلب ملت هستم.

حالا مردم از افرادی که در انتخابات شعار می‌دادند بپرسند چه مقدار از وعده‌هایی که داده‌اند عملی شده است.

در انتخابات یک اصلاح طلب به من گفت ما یک جایی آپارتمان سازی داریم شما از ما حمایت کنید ما هم از شما حمایت می‌کنیم. اما من قبول نکردم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع برای ناجی آباد است گفت: از من نپرسید. شما انسان باهوشی هستید و من نمی خواهم اسمی از کسی برده شود.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک در ادامه قانون اساسی را دارای مشکل دانست و گفت: نمایندگان مجلس بحث نظام پارلمانی و ریاستی را مطرح کردند ولی من می‌گویم نظام ولایی را مطرح کنیم تا رهبر خودش معاون اجرایی را انتخاب کند و خودش پاسخگو باشد.

قبلا که نخست وزیر داشتیم میان رئیس جمهور و نخست وزیر اختلاف بود. همان زمان گفتم که با ایجاد ریاست جمهوری این اختلاف بین رهبر و رئیس جمهور خواهد بود.

رهبر بر اساس سیاست‌های کلی و چشم انداز نظام حرفی می زند اما رئیس جمهوری می‌آید و در انتخابات قولی می‌دهد که شاید با این سیاست‌ها مخالف باشد.

رئیس جمهور می‌گوید من با رای مردم آمده ام و حرفم این است و رهبر هم نظر دیگری دارد.

 

قدیری ابیانه گفت این نفی جمهوریت نیست، اکثر کشورهایی که نظام جمهوریت دارند مثل آلمان و آمریکا و هند معاون اجرایی مستقیم انتخاب نمی‌شود، رهبر زیر نظر مجلس خبرگان فعالیت می‌کند.

مجلس خبرگان از نظر حقوقی قوی ترین مجلس دنیاست، زیرا هر وقت اراده کند می‌تواند رهبر را عزل کند حتی اگر خلافی نکرده باشد می‌تواند بگوید شخصی که الان انتخاب شده بهتر از شماست.

 

او که سه سال مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است درباره روحیات رئیس مفقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک زمانی ایشان در یک گفت‌وگو گفته بود من در مسائل مختلف با رهبر بحث می کنم یا به تفاهم می‌رسیم و یا نمی‌رسیم. اگر به توافق هم نرسیدیم حجت به من تمام می شود و نظر ایشان عمل می‌شود.

من شهادت می‌دهم که این حرف درست است. ولایت مداری به حرف نیست به عمل است. ایشان هیچ وقت عملی نمی کرد که مسئولیت منفی آن متوجه رهبری شود برعکس روحانی که اگر کاری خوب باشد می گوید من کردم و اگر بد شد می گوید رهبر بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.