روزنامه‌نگار کاشانی دوست زمان جنگ خود را پیدا کرد

«جابر تواضعی» روزنامه‌نگار جوان و در عین‌حال باسابقه کاشانی، دو ماه پیش با انتشار عکس و پستی در اینستاگرام خود،

از کاربران صفحه دعوت کرد در او به یافتن یک افسر ارتش ایران که در زمان جنگ ایران و عراق از طریق نامه با او آشناشده کمک‌کنند.

 

انتشار پست این روزنامه‌نگار ، که در دوران جنگ کودکی نهایتا ۱۰ ساله بوده، یکی از خاطرات شیرین و نوستالوژیک دفاع مقدس را در خاطره‌ها زنده کرد. خاطره آیین نامه‌نگاری به رزمندگان اسلام توسط همه اقشار جامعه، خصوصا دانش‌آموزان. این نامه‌ها سهم قابل‌توجهی در افزایش توان روحی رزمندگان داشت و از منظر جامعه‌شناسی جنگ و شرایط آن دوران هم قابل بازخوانی و توجه است.

 

دو ماه پس از انتشار آن پست و بازنشر آن در کانال‌ها و رسانه‌ها، چند روز پیش روزنامه ایران نیز این پست را بازنشر می‌کند و بلافاصله آن افسر با تواضعی تماس گرفته و از سلامتی و احوال خودش که حالا یک سرهنگ دوم بازنشسته ارتش با ۸ سال سابقه حضور در جنگ است خبر می‌دهد.

 

 

تواضعی با انتشار این پست در شبکه‌های اجتماعی خود نوشت: «دیروز روز عجیبی بود.

با چاپ فراخوان من در روزنامه ایران برای پیدا کردن ستوان‌یکم «رضا اسماعیل‌زاده»، کم‌تر از 24 ساعت این عزیز بزرگ‌وار را پیدا کردم و تلفنی صحبت کردیم.

دوست بزرگ کودکی‌های من در 76 سالگی کم‌وبیش همان غم‌های همه ما را دارد، با ضریب بزرگ‌تری به تناسب یک سرهنگ‌دوم بازنشسته با سابقه حضوری هشت‌ساله‌ در جنگ. امین کوچولویش هم حالا دکتر و فیلم‌ساز است.»

 

تواضعی گفته باز هم از سرهنگ برایتان می‌نویسم.

 

[QR size=”200×200″ link=”yes”]روزنامه‌نگار کاشانی دوست زمان جنگ خود را پیدا کرد[/QR]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.