رونق دوباره فرودگاه کاشان از اولویت‌های فرمانداری است

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با تاکید بر نیاز این شهرستان به فرودگاه، رونق‌گرفتن آن را جزء اولویت‌های کاری فرمانداری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، «علی‌اکبر مرتضایی قهرودی» سه‌شنبه ۱۰ مهرماه در حاشیه بازدید از فرودگاه کاشان به خبرنگاران گفت: ظرفیت‌های صنعتی و گردشگری، وجود جمعیتی قابل توجه، محدودیت‌های جاده‌ای و علاقه زیاد مردم منطقه به زیارت مشهد مقدس و سایر عتبات عالیات راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این فرودگاه را ضروری می‌نماید.

وی افزود: بر اساس وظیفه قانونی از هیچ تلاشی برای راه‌اندازی دوباره فرودگاه کاشان فروگذار نخواهد شد اما شاید موانعی در ادامه روند کار وجود داشته که از آن‌ها بی‌اطلاع هستم؛ فرصت می‌خواهم تا پس بررسی مشکلات با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار، بتوانم پاسخ‌گو باشم.

مدیر فرودگاه کاشان نیز در جریان بازدید سرپرست فرمانداری کاشان از قسمت‌های مختلف این فرودگاه تشریح کرد: مجموعه کنونی سال 96 به صورت رسمی راه‌اندازی شد و نخستین پرواز آن به مقصد مشهد مقدس بود.

سید مسعود مسعودی اضافه کرد: تا کنون بیش از 470 سورتی پرواز از فرودگاه کاشان انجام و افزون بر 75 هزار نفر مسافر جا‌به‌جا شدند.

وی با اشاره به توقف پروازها از فرودگاه کاشان به مشهد مقدس از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عنوان کرد: پروازها پیش تر با 97.5 درصد سطح اشغال انجام می‌شد.

مدیر فرودگاه کاشان به انجام 2 پرواز در هفته با 170 تا 180 نفر مسافر به مقصد مشهد مقدس اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به نداشتن تاخیر، برخی مسافران خارجی و شهروندان استان‌های هم‌جوار استقبال بسیار خوبی می‌کردند که با کمبود صندلی و نیاز به افزایش پروازها نیز رو‌به‌رو بودیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی 2 چارتر بخش خصوصی برای فعالیت عنوان کرد: مهر 96 چارترکننده خصوصی در فرودگاه وارد عمل شد و با توجه به این‌که ادامه چارتری جزء سیاست‌های شهرداری کاشان نبود، مشکلاتی را به‌وجود آورد.

فرودگاه کاشان در سال 1374 راه‌اندازی شده بود که پس از 2 دهه وقفه در نهایت شهرداری به عنوان بهره‌بردار برای تکمیل عملیات عمرانی آن وارد عمل شد.

این فرودگاه که بر اساس برخی گزارش‌ها از مدتی پیش با رکود رو‌به‌رو شده، در زمینی با وسعت نزدیک به 800 هکتار در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.