رونمایی از تابلوفرش خانه بروجردی‌های کاشان

تابلوفرش خانه بروجردی‌ها، همزمان با نمایش‌گاه توان‌مندی های زنان بازرگان کاشان در فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی رونمایی و به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

به گزارش وب‌سایت شهرداری کاشان، «فاطمه رحیمی نیاسر» مدیر آموزش‌گاه فنی و حرفه‌ای شبکه درباره این اثر گفت: با توجه به این‌که زبان فرش زبان تصویری است، در این ایده سعی شده به منظور رونق صنعت گردش‌گری با تلفیق هنر و معماری کاشان، و همچنین هنر فرش‌بافی، با ایجاد اشتغال برای بانوان خانه‌دار و دانشجویان، حیات هنری کاشان احیا شود.

استاد دانشگاه فنی دختران کاشان افزود: این طرح از سه ماه پیش آغازشده و برای تهیه نقشه این تابلوفرش از تصویر خانه تاریخی بروجردی‌ها که توسط «امیدرضا خراسانی» طراحی‌شده الهام گرفته شده است.

این عضو کانون زنان بازرگان کاشان گفت: این تابلوفرش با تعداد ۲۵۰در ۲۹۰ گره با ۵۶ رنگ از پشم و ابریشم در ابعاد ۴۵ در ۵۰ بافته شده‌است.

نمایش‌گاه توان‌مندی‌های زنان بازرگان کاشان باعنوان «سومین نمایش‌گاه نقش‌آفرینی بانوان» با همکاری مشترک کانون زنان بازرگان کاشان و فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی در راستای آشنايي جامعه با توانایی‌های زنان در ۲۲ غرفه شامل خاتم‌كاري، ميناكاري، قلم‌زني روي مس، لباس و مد، زيورآلات، نقاشي روي پارچه و شیشه در فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی دایر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.