رونمایی از «کیش، آسمان روی زمین» اثر عباس اکبری

همزمان با نمایش‌گاه بین المللی کیش اینوکس ۲۰۱۸ از اثر «کیش، آسمان روی زمین» عباس اکبری عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در کیش رونمایی شد.

این اثر برگرفته از ویژگى‌هاى خاص اکوسیستمى کیش که دارای آسمانی صاف با حس نزدیکی آسمان به زمین به‌ویژه در شب و روشنایی ستارگان است طراحی و اجرا شده است.

در این چیدمان هنری هنرمند در فضایی به ابعاد ۶۶۰ در ۴۱۵ در ۳۰۰ سانتى‌متر به خلق اثری نمادین از کهکشان پرداخته است.

در اثر از ظرفیت‌هاى تجسمى سفال بهره‌گیرى شده و موضوع این کار برگرفته از اجرام آسمانى و کهکشان است و لعاب‌هایی که در قطعه‌های سفالی استفاده‌شده با موضوع اثر همسو است.

هریک از گوی‌هایی که در این اثر هنری به چشم می‌خورند، به لحاظ رنگ و نقش متفاوت از دیگر گوی‌ها است.

در فضای پشت اثر که زمینه کار است نقاشى مبهم از فضا کشیده شده و حدود ۷۰۰ قطعه گوى سفالین که تداعى‌کننده اجرام آسمانى و معلق در فضا هستند به وسیله تکنیک ریخته‌گرى با سرامیک و اغلب با لعاب‌هاى فلز‌فام به گونه‌ایى تزیین شده‌اند که حس و حال جهان لایتناهى را به مخاطب انتقال دهند.

این اثر هنری که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و گوشه‌ای از جلوه‌های زیبای جهان هستی را به‌نمایش می‌گذارد در مدت سه ماه ساخته و در مرکز همایش‌های بین المللی کیش نصب شده است.

«کیش، آسمان روی زمین» عنوان اثری هنری است که با تکنیک نقاشی و سرامیک نمایی از کهکشان را در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در معرض دید عموم قرار داده است.کیش آسمان روی زمین اثر عباس اکبری کیش آسمان روی زمین اثر عباس اکبری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.