ریز و درشت حواشی آیین پایانی جشنواره چهاردهم

دفتر چهاردهین جشنواره ملی تأتر مهر کاشان، پنج‌شنبه‌شب 15 آذر 97 در تالار آزادی دانشگاه کاشان با ورق‌خوردن آخرین برگ آن یعنی آیین اختتامیه بسته شد.

مانند همیشه‌یِ این رویداد و دیگر جشنواره‌های رقابتی مشابه، برگزیدگانی در بخش‌های مختلف با رأی هیأت داوران بر روی سن رفته و جوایز خود را دریافت کردند. اما آن‌چه رخ‌دادهای این‌چنینی را جذاب می‌کند، حواشی مترتب بر آن است. مواردی که بی‌شک امری گریزناپذیر از این رویدادهاست و در دفتر هر جشنواره رقابتی ثبت و ضبط می‌شود.

آن‌چه در ادامه می خوانید گزیده‌یی از حواشی جالب آیین پایانی این جشنواره است،‌که البته از چشم بسیاری از حاضران انبوه تالار آزادی دانشگاه کاشان دور نماند:

+ مطابق روال آن چه بر این گونه برنامه‌ها پس از اتمام آن‌ها مستولی است، و لذا برای خواننده، پیگیری حواشی جذاب‌تر از متن است، ما نیز جالب‌انگیزهای پیش‌بینی‌نشده ی این مراسم را نوشتیم تا شما بخوانید:

+ هوای مطبوع و نم‌نم باران نیمه ماه آذر، با این مراسم همراهی قابل ستایشی کرد.

+ در این آیین تقریبأ چهره‌ی اکثر فعالان فرهنگی هنری شهر کاشان به چشم می‌خورد.

+ ابریشمی‌راد شهردار کاشان و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، متن سخنرانی خود را از روی کاغد قرائت کرد و تسلط خوبی در خوانش آن داشت، اما انصافأ نمره‌ی والی‌زاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و رئیس کمیته اجرایی جشنواره، که همانند شهردار، سخنرانی خود را در این آیین از روی متن مکتوب ارائه کرد در کیفیت ارائه قطعأ کمتر از مافوق خود بود.

+ محمد شفافی دبیر جوان اما کهنه‌کار جشنواره، نشان داد در کیفیت سخنرانی بدون متن مکتوب، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

+ نوازندگی زنده‌ی ساز سنتی کمانچه در لابه‌لای برنامه حال خوشی به عموم حضار داد.

+ گلاب آدینه بازی‌گر پرانرژی، توانا و شناخته‌شده تأتر، سینما و تلویزیون و اتابک نادری، بازی‌گر پرکار عرصه تئاتر و کم‌کار در تلویزیون، دو میهمان سرشناس این آیین بودند که البته خانم آدینه به نسبت نادری و به جهت بخش اهدای جوایز مدت بیشتری را بر روی سن حضور داشت.

+ حضور گلاب آدینه در این مراسم خیلی از کاشانی‌ها را به یاد سریال هنرمندانه سلطان و شبان انداخت که وی به همراه همسرش مهدی هاشمی سال 62 در آن هنرنمایی کردند و مدتی به جهت تصویربرداری سریال در کاشان حضور داشتند. آدینه هنگام معرفی توسط مجری جوشقانی و حضور بر روی سن به‌شدت از سوی همه سالن تشویق شد.

محبوبیت بازی‌گر فیلم سینمایی مهمان مامان و همسر مهدی هاشمی باعث شد تا وی حتی تا ساعتی پس از پایان برنامه و با صبر حوصله و مهربانی و لبخند به هیچ تقاضایی برای گرفتن عکس پاسخ منفی ندهد.

+ تا اواسط اهدای جوایز، دو گروه نمایشی غیرکاشانی مشغول بردن جوایز بودند، اما از اواسط این بخش، تئاتری های کاشان توسط دو نمایش اکیپ و استرالیا جبران مافات کردند.

+ مدیران اداره بهزیستی کاشان در اقدامی پسندیده، برای ارجداشت نمایشی از حافظ وقار کاشانی  که به آسیب اجتماعی طلاق پرداخته بود، اثری از یک هنرمند ناشنوا را به وی هدیه دادند.

+ گنجاندن سخنرانی‌های کوتاه برخی مسؤلین جشنواره در کلیپ آیین اختتامیه و همچنین سخنرانی مجدد آن‌ها در یک‌سوم انتهایی برنامه، باعث ناراحتی و اعتراض بلندبالای یکی از اعضای گروه نمایشی بروجرد در خلال اهدای جوایز و جلب توجه اکثر حاضران در سالن شد. این عضو گروه بروجرد در ادامه اعتراض خود گفت: جشنواره ضعیفی را شاهد بودیم حالا هم که آمده‌ایم یک اختتامیه خوب ببینیم، مسؤلین مدام در حال سخنرانی هستند. چند ثانیه بعد یکی از تئاتری‌های جوان کاشان در واکنشی به این اعتراض، دست به اعتراض زد و با آمدن به میانه صندلی‌ها و با فریاد گفت: به‌جای این‌که از بودجه شهرمان برای بچه‌های تئاتر خودمان خرج کنیم، آن‌را خرج دیگران می‌کنیم تا این‌گونه ما را تمسخر کنند. این ماجرا البته می‌رفت تا به خرده درگیری‌هایی هم بینجامد که ..

گویا گلاب آدینه هنگام اهدای جوایز نمایش اکیپ از کاشان، به کارگردان آقاقدیری در مورد واکنش نامطلوب همشهری‌اش تذکراتی داد و از او خواست تا کاشانی‌ها کمی صبوری کنند و خویشتن‌دار باشند.

+ دو نفر از مجریان و گویندگان شناخته‌شده‌ی کاشانی که در این آیین کنار خبرنگاران نشسته بودند کیفیت عملکرد جوشقانی  مجری را زیر نظر داشتند!

 + مجری برنامه برای یکی از مسؤلین غیردولتی کاشان با عباراتی ستایش‌برانگیز و ویژه سنگ‌تمام گذاشت! گویا آقای مجری نمی‌داند اگر مدیر لایق و کاربلد و فعال بر یک اداره منصوب شود، دیگر احتیاجی برای گرفتن گلریزان جهت رتق و فتق امورات جامعه هدف آن اداره و در نتیجه به ستایش گازدار از بانی گلریزان نیازی نیست.

+ مجری در قسمتی از برنامه شهردار کاشان را ابریشمی فرد! و کردمیل را با نام حسین! به حضار معرفی کرد. مجری البته به هنگام معرفی برگزیدگان هر بخش فاقد توانایی تزریق هیجان و استرس به سالن مانند جشنواره‌های هنری مرسوم بود.
مهدی سلطانی‌راد ـ کاشان آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.