ساخت کرم آرایشی بهداشتی زالو توسط محققان دانشگاه کاشان

تیم تحقیقاتی گروه شیمی تجزیه دانشگاه کاشان موفق به تولید کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو شدند.

به گزارش دانشگاه کاشان، «سعید معصوم» عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و مدیر این طرح، با بیان این‌که یکی از فراورده‌های «زالو»، روغن زالو است، افزود: استفاده از روغن زالو باعث افزایش گردش خون و خون‌رسانی در برخی اندام‌ه خصوصا عضلات می‌شود.

معصوم اضافه‌کرد: در طب سنتی از این روغن جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می‌شد که امروزه اثرات شگفت‌انگیز آن شناخته‌شده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم‌های شیمیایی، بوتاکس‌ها و یا جراحی‌های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.

ساخت کرم از روغن زالو در دانشگاه کاشانوی توضیح داد: روغن زالو از طریق پوست و با ماساژدادن جذب بدن شده و سبب جای‌گزینی سلول‌های زنده با سلول‌های مرده می‌شود و به واسطه فرایند کلاژن‌سازی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

معاون پژوهشی دانشکده شیمی دانشگاه کاشان افزود: با توجه به ویژگی های ممتاز روغن زالو، این تیم تحقیقاتی، درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با کیفیت از زالو و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت روغن زالو هستند.

معصوم با بیان این که ساخت محصول اولیه کرم زالو صورت پذیرفته و تحقیقات میدانی در حال انجام است، و تاکنون نتایج رضایت‌بخشی حاصل‌شده اظهار امیدواری کرد: این محصول با کیفیت داخلی بتواند جای‌گزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد و بتوان در راستای تولید ملی و کارآفرینی گام موثری برداشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.