سادگی و هویت روستایی جذب گردشگران را فراهم می‌کند

فرماندار کاشان در نشست گردهمایی ترویج بوم‌گردی در روستاهای شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: شوراها و دهیاری‌ها نماد موثر توسعه، عمران و آبادانی روستاها هستند.

حمیدرضا مومنیان در این نشست که در مجموعه گردشگری گلاب قمصر برگزار شد، ضمن برشمردن مزایای گردشگری در نواحی روستایی، از عزم و اراده جدی دولت در توسعه این صنعت خبر داده و افزود: در اسناد بالادستی استان، بر دو محور اساسی تاکید شده است: یکی محور صنایع کم‌آب‌بر و سازگار با محیط‌زیست و دیگری صنایع دستی، گردشگری و هنر استان، که امیدواریم با تلاش و همراهی نهادهایی چون شورا و دهیاری زمینه سرمایه‌گذاری، معرفی و توسعه بیش از پیش این ظرفیت‌ها در روستاها فراهم گردد.

مومنیان افزود: هوش و خرد مردمان خطه کویری، بستر زندگی و زیست این منطقه را منطبق با اکولوژی منطقه فراهم ساخته است. بنابراین سیاست دولت سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع منطبق با زیست‌بوم این مناطق است.

وی با اشاره به اجرای برنامه نوروزگاه در خانه تاریخ باکوچی کاشان، اظهارداشت: در این برنامه مجموعه‌ای از جاذبه‌ها، آیین و رسوم و فرهنگ و حتی غذاهای و نوشیدنی‌های منطقه بزرگ فرهنگی کاشان در معرض نمایش مهمانان نوروزی گذاشته شد و آن چیز که بیش از پیش مشهود بود؛ شوق و عطش گردشگران از کشف جذابیت‌های طبیعی و اصیل در کنار سادگی و هویت روستایی منطقه کاشان بود که می‌تواند زمینه جذب گردشگران و مسافران را در طول سال فراهم کند.

معاون استاندار نکته اساسی در بوم‌گردی را توجه به محیط پیرامونی برشمرده و اضافه‌کرد: شناسایی مجموعه تولیدات محلی و مصنوعات حاصل هنر دست، ورزش‌های محلی و جاذبه‌های متعدد فرهنگی، طبیعی و.. و شناسنامه‌دار کردن آن به منظور جذب گردشگر و در نتیجه ورود سرمایه به روستاها می‌تواند حیات دوباره‌ای به این نواحی بخشیده و توسعه پایدار روستایی را در پی داشته باشد.

فرماندار کاشان از افزایش 25 درصدی جذب گردشگران خبر داده و افزود: با برنامه‌ریزی و فراهم‌ساختن زیرساخت‌های گردشگری و توسعه مراکز اقامتی موفق شده‌ایم اقامت حداقل یک شب گردشگرانرا  در کاشان محقق سازیم.

نخستین گردهمایی توسعه و ترویج بوم‌گردی در روستاهای کاشان و آران و بیدگل، باحضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران این شهرستان‌ها در محل مجموعه گردشگری گلاب شهر قمصر برگزارشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.