«سارا» مردانگی کرد

«سارا خادم الشریعه» نماینده شطرنج کشورمان در مسابقات گرندپری روسیه است که امروز (95/9/7) در دور هشتم به مصاف «ناتالیا ژوکووا» از  اوکراین رفت و پس از مشاهده شرایط رقیبش بازی را با 11 جرکت به تساوی رساند.

 

اما چند ساعت بعد از بازی مشخص شد شطرنج باز فرانسوی که دوست ناتالیا ژوکووا است دچار مشکل قلبی شده و شطرنج باز اکراینی با او راهی بیمارستان شده و از بیمارستان به سالن مسابقه آماده است. این بازیکن به دلیل بستری شدن دوست خود در حالت روحی خوبی قرار نداشت و به همین خاطر سارا خادم الشریعه مقابل این حریف تساوی را قبول کرده تا ناتالیا هر چه زودتر  به بیمارستان برگردد.

 

این در حالی است که خادم الشریعه صدرنشین این مسابقات است و این تساوی اجباری می تواند صدرنشینی او را به خطر بیاندازد.

خادم الشریعه بعد از این اتفاق گفت:

 

امروز خیلی زود بازی تموم شد. مطمئن هستم اگه شما هم جای من بودین و شرایط روحی حریف رو می دیدین، بازی رو زود مساوی تموم می کردین تا حریفتون خودش رو به بیمارستان برسونه و پیگیر حال دوستش بشه. ‏‎من کار فوق العاده ای نکردم، تنها خودم را جای حریفم گذاشتم.

 

خادم‌الشریعه با این تساوی 5 امتیازی شد و برای ادامه حضورش در صدر جدول باید منتظر نتایج سایر شطرنج‌بازان در دور پنجم بماند. او تنها شطرنج‌بازی است که در مرحله پنجم هنوز شکست نخورده است.

 

وی در مرحله اول مسابقات گرندپری در موناکو در رده آخر ایستاد اما در مرحله دوم که به میزبانی تهران برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی دست یافت. با توجه به اینکه هر شطرنج‌باز فقط در سه مرحله می‌تواند شرکت کند، به همین دلیل خادم‌الشریعه در مراحل سوم و چهارم در گرجستان و چین حضور نداشت.

 

شطرنج‌بازان حاضر در این مرحله فردا (دوشنبه) را استراحت می‌کنند و روز سه‌شنبه در دور نهم بازی می کنند. خادم‌الشریعه در دور نهم به مصاف «ون جون جو» از چین می رود.

 

منبع خبر: طرفداری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.