ساربوک کاشان، برترین کتاب‌فروشی کشور شد

کتابفروشی ساربوک کاشان در جشنواره «مروجان کتابخانی» با ارائه و اجرای 30 طرح کتاب‌خوانی، عنوان برترین کتابفروشی کشور را به دست آورد.

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره «مروجان کتاب‌خوانی» از دقایقی پیش (چهارشنبه 26 آبان‌ماه) با حضور «سیدعباس صالحی»، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مجید غلامی جلیسه»، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و دبیر بیست و چهارمین دوره هفته کتاب و «علی‌اصغر سیدآبادی»، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

 

محسن زین‌العابدینی، دبیر سومین جشنواره «مروجان کتابخوانی» گفت: این جشنواره از دو سال پیش شروع شد و در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه کتاب کلید خورد و بهانه‌ای برای گردهمایی دوستداران کتاب شد.

 

وی ادامه داد: در سال سوم برگزاری این جشنواره تصمیم بر آن شد تا امر برگزاری آن به نهادهای غیردولتی و انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران واگذار شود. خوشبختانه در این دوره شاهد استقبال خوبی از جشنواره بودیم و دوره نسبتا متفاوتی بود، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم این جشنواره در سال‌های آینده روند رو‌به رشدی داشته باشد.

 

دبیر سومین جشنواره مروجان کتابخوانی گفت: در این دوره 754 اثر از افراد و گروه‌های مختلف دریافت کردیم این آثار در گروه‌های عمومی، افراد و بخش‌های ویژه مانند معلمان و اساتید دانشگاه‌ها، امامان جماعت، کتابداران، کتابفروشی‌ها، مهدهای کودک، واحدهای صنفی و برای نخستین‌بار بخش مروجان الکترونیکی، بین‌الملل و نشان استمرار بودند.

 

زین‌العابدینی با بیان این‌که همه آثار رسیده به دبیرخانه واقعا طرح‌های خلاق و خودجوش بودند، عنوان کرد: از ویژگی‌های مهم این دوره از جشنواره، راه‌اندازی وب‌سایت مستقل جشنواره بود. در این دوره در بخش‌های مختلف یک برگزیده و دو شایسته تقدیر داشتیم.

 

كتابفروشي ساربوك با ارائه و اجراي بيش از 30 طرح كتاب خواني به عنوان برترين كتابفروشي کشور معرفی شد و از «ابوالفضل اکبری» به عنوان مالک و بنیانگذار خانه کتاب کاشان و ساربوک تقدير شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.