ساماندهی مراکز عرضه شیر خام در شهرستان کاشان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: شاهد گسترش بی‌رویه مراکز و جایگاه‌های عرضه شیر فله در شهرستان هستیم. این موضوع از یک‌سو فرصت و از جهات دیگر تهدید قلم‌داد می‌شود.

مسعود خاندایی با تاکید بر این‌که افزایش سرانه مصرف شیر به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه سلامت جوامع، از نکات مثبت گسترش این مراکز است و این‌که شیر تولیدی دام‌داران به‌موقع خریداری‌شده و چرخه حیات این واحدهای تولیدی به گردش در می‌آید مطلوب است، اظهارداشت: در کنار این نکات مثبت، احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، عدم نظارت بهداشتی در فرآیند توزیع، عرضه و خرید از دام‌داری‌های بعضاً فاقد نظارت دامپزشکی و همچنین احتمال اضافه‌کردن برخی مواد دیگر به شیر از آسیب‌های احتمالی این موضوع است.

معاون فرماندار کاشان خاطرنشان کرد: مبنای این کمیته تعطیلی این مراکز نیست. بلکه سامان‌دهی و تشدید نظارت به‌منظور عرضه شیر و فرآورده های لبنی سالم و بهداشتی در شهرستان است.

خاندایی با تاکید بر افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به مصرف مواد غذایی سالم و بهداشتی، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده، تمایل مردم به مصرف شیر به صورت فله افزایش یافته است، اما باید توجه داشت که تولیدات صنایع لبنی کشور در شرایط بهداشتی و استاندارد انجام می‌شود و تاکید ما به افرادی که قصد تهیه شیر خام را دارند این است که محصولات لبنی را صرفاً از مراکز با مجوزهای قانونی تهیه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.