سامان‌دهی مرنجاب با همراهی بخش خصوصی امکان‌پذیر است

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل گفت: شرایط کنونی گردش‌گری در کویر مرنجاب پذیرفتنی نبوده و تمهید زیرساخت‌ها با مشارکت بخش خصوصی ضروری است.

اسماعیل بایبوردی سه‌‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۹۷ در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: برنامه‌هایی برای سامان‌دهی مسیر مرنجاب تدوین‌شده تا از مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهبود وضعیت این جاده استفاده کنیم.

بایبوردی با تاکید بر راه‌اندازی یک مجتمع گردش‌گری افزود: پیگیر جذب سرمایه‌گذار جهت ایجاد مجموعه‌ای کامل شامل سالن غذاخوری، فضاهای تفریحی، عرضه محصولات محلی، صنایع دستی و نمایش‌گاه فرش هستیم تا در کنار افزایش زمان ماندگاری گردش‌گران در منطقه، موجب رونق اقتصاد جامعه محلی شویم.

وی افزود: همچنین به‌دنبال جانمایی و سامان‌دهی آفرود و موتورسواری در کویر هستیم تا جلوی بی‌برنامگی و تخریب منابع طبیعی و محیط زیست منطقه گرفته شود.

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل، فراهم‌کردن زیرساخت‌های اینترنت، تلفن و فانوس‌های جهت‌نما را در مرنجاب ضروری دانست و تصوریح کرد: البته در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منطقه، دستور پوشش صادر و نصب آنتن‌های تلفن همراه آغاز شده که امید می‌رود به‌زودی مورد بهره‌برداری قرارگیرد.

بایبوردی یادآور شد: گروهی از نیروهای فوریت‌های پزشکی با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در روزهای اوج حضور گردش‌گران در مرنجاب مستقر می‌شوند و به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازند.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ گردش‌گر‌پذیری بین همه دست‌اندرکاران از جمله راهنمایان و گردش‌گران ترویج شود تا شاهد توسعه‌ای متوازن باشیم.

مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران همجوار دریاچه نمک، کویر مسیله، نوار بند ریگ و پارک ملی کویر در فاصله ۵۳ کیلومتری آران و بیدگل واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.