سفر روحانی؛ واقعیت یا سپری در برابر منتقدان

فرماندار کاشان در روزهای گذشته از سفر رئیس دولت دوازدهم به این شهرستان سخن گفت و از مسئولان اداره‌ها خواست خود را برای میزبانی از حسن روحانی در آبان‌ماه آماده کنند.

با این‌که این خبر بلافاصله به تیتر یک رسانه‌های کاشان تبدیل شد؛ اما در محافل سیاسی عده‌ای با شک و تردید به این موضوع نگاه کردند.

نادربودن اعلام برنامه سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشور چهارماه جلوتر و اعلام آن در زمان اوج گرفتن اعتراض‌ گروهی از اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به سوء‌مدیریت فرماندار در تغيير و انتصاب مدیران اداره‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، و برخی از حواشی عملکردهای وی مواردی بود که این افراد به آن اشاره می‌کردند.

منتقدان این خبر معتقد بودند که فرماندار با اعلام این خبر خواسته تا نظرها را به خود جلب و از بار اعتراض‌ها کم کند.

مشکات آنلاین تلاش کرد در این مدت در گفت‌وگو با برخی از شخصیت‌های مرتبط با نهاد ریاست جمهوری و مسئولان استانداری اصفهان در این خصوص پرس‌و‌جو کند.

با توجه به شرايط كنوني كشور و بروز برخي حساسيت‌ها، کسی حاضر نشد در این خصوص با نام و نشان مصاحبه کند. فقط یکی از افراد مطلع در این زمینه گفت «طبق پروتکل سفرهای مقامات عالی كشوری، تاریخ سفرهای مقامات و مسئولان عالی‌رتبه از جمله رياست محترم جمهوری به استان‌ها و يا شهرستان‌های كشور، تا چند هفته مانده به انجام سفر، محرمانه است و قبل از آن نیز اعلام عمومی نمی‌شود.
بعد از قطعی‌شدن برنامه‌های كاری و ماهانه و هفتگی مقامات و بر اساس زمان‌سنجی و رصد شرايط محلی و اوضاع منطقه‌ای و كشوری این سفرها انجام می‌شود.»

یکی از مقامات استان هم به‌تازگی در یک دیدار خصوصی با یکی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب از وقوع این سفر، اظهار تعجب و بی‌اطلاعی کرده است.

در خبری که از سخنان فرماندار کاشان منتشر شده، به این نکته که او بر اساس چه منبعی از این سفر آگاه شده، اشاره‌ای نشده است.

ممکن است «حمیدرضا مومنیان» از افراد نزدیک به رئیس‌جمهور این خبر را شنیده باشد یا این‌که شاید مشاوران ايشان چنین اطمینانی را به وی داده باشند؛ اما در هر صورت ما برای قضاوت‌کردن درباره این خبر باید تا آبان‌ماه منتظر بمانیم.

درست است که سفر رئیس جمهور به کاشان می‌تواند در حل بحران‌های پیش روی این شهرستان کارگشا باشد؛ اما آمدنش شق‌القمر نخواهد بود؛ چرا که او تنها رئیس‌جمهوری است که در دوره ریاست‌جمهوری خود به کاشان سفر نکرده است؛ پیش از او هم هاشمی رفسنجانی به کاشان آمده است، هم سید محمد خاتمی و هم محمود احمدی‌نژاد.

اما نیامدن او می‌تواند موج اعتراضات به عملکرد مومنیان را وارد روند تازه‌ای کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.