سیاست‌های گردشگری دولت فرصتی برای توسعه کاشان است

مشکات آنلاین: فرماندار ویژه کاشان گفت: رونق گردشگری با توجه به شرایط حاکم بر کشور جزو سیاست‌های محوری دولت قرار گرفته که با وجود توانمندی‌های این شهرستان فرصتی مناسب بوده، می‌تواند افزون‌بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، توسعه دیپلماسی عمومی را نیز به همراه داشته باشد.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی روز سه‌شنبه در نخستین نشست ستاد توسعه گردشگری شهرستان کاشان با تبیین سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری و تاثیر آن بر اشتغال جوانان گفت: دست‌اندرکاران حوزه گردشگری شهرستان کاشان باید پیشرو و همواره دارای ایده و برنامه باشند.

وی بر سرعت بخشی به تهیه تقویم رویدادهای گردشگری منطقه کاشان تاکید کرد و اظهار داشت: برخورداری از برنامه مشخص سفر برای میهمانان به ویژه گردشگران خارجی اهمیت ویژه‌ای دارد و بر این اساس باید طرحی برای شناساندن بیشتر منطقه و با هدف افزایش ماندگاری گردشگران در شهرستان تهیه و تدوین شود.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: باید با همه توان زمینه و زیرساخت‌های لازم جهت رضایت بیشتر گردشگران در چارچوب قانون و ارزش‌های حاکم بر جامعه از سوی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت بخش خصوصی فراهم شود.

وی با اشاره به ترویج احترام به گردشگران در برخی کشورهای پیش‌روی صنعت گردشگری تصریح کرد: قوانین نانوشته‌ای بر این حوزه حاکم است، از این رو تا زمانی که دانش و زیرساخت‌های مرتبط به‌روز رسانی و تجربه‌های دیگران به خدمت گرفته نشود، شاهد رویداد یا رونق چشمگیری نخواهیم بود.

مرتضایی تاکید کرد: گردشگر باید با خاطره و حالی خوش کاشان را ترک کند و این امر نیازمند ترویج فرهنگ گردشگرپذیری بین همه شهروندان، برنامه‌ریزی و اقدام مدیران، مشارکت بخش خصوصی و البته ارائه محصول و خدمات با کیفیت مناسب و قیمت عادلانه است.

سیمای بافت تاریخی، تامین پارکینگ اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی، نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مرکزهای اقامتی، تشکیل کمیته‌های تخصصی گردشگری در روستاها، طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت، برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع دستی، اجرای طرح گذر فرهنگ و هنر و حمایت از دفترهای گردشگری از دیگر موضوع‌های مورد بحث در ادامه نشست ستاد توسعه گردشگری شهرستان کاشان بود.

به استناد برخی آمارها، شهرستان کاشان جایگاه پنجم را در صنعت گردشگری کشور داراست.

افزون‌بر یکهزار و ۷۰۰ با ارزش تاکنون در این شهرستان شناسایی شده که از میان آنها ۳۲۵ اثر در فهرست میراث ملی و سه اثر تاریخی و ناملموس در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.