شائبه سیاسی‌کاری در تغییر مدیران شهرستان

پایگاه اطلاع رسانی کاشان نیوز، با انتشار گزارشی با عنوان «تغییر مدیران شهرستان نباید شائبه سیاسی‌کاری داشته باشد»، ضمن اشاره به دلایل «ناکامی» و به تعبیر نگارنده «به زیر کشیده شدن» فرمانداران سابق در دولت روحانی، به برخی جابجایی های هدایت شده با انگیزه های سیاسی و تلاش برای جایگزینی مدیران غیر بومی واکنش نشان داده و نوشته است:

«سکوت در برابر این شایعات و تقویت اینکه؛ تغییر مدیران کاشان درجایی خارج از کاشان و باانگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود و کسانی غیر از مسئولین محلی در آن دخالت دارند جایگاه مدیریت شهری را بیش از اینکه هست بی‌ثبات خواهد کرد؟»

 

متن کامل این یادداشت کاشان نیوز بدین شرح است:

کاشان نیوز: زمانی که مهندس ابوالفضل صدرائیه به‌عنوان اولین فرماندار بومی کاشان انتخاب شد بسیاری از اینکه اولین فرمانداری که می‌تواند بدون راهنما در کوچه‌پس‌کوچه‌های کاشان راه برود و گم نشود هیجان‌زده شدند!

اما ستاره اقبال صدارئیه دیر نپایید!

دکتر حمیدرضا مومنیان با رویکردی برخلاف صدرائیه پا به ساختمان فرمانداری کاشان گذاشت و با میانه‌روی بین جناح‌ها سعی کرد جای پای خود را در عرصه سیاسی کاشان استحکام بخشد اما وی که در کوچه‌پس‌کوچه‌های کاشان بزرگ شده بود در پس‌کوچه‌های سیاسی گم شد! وی قربانی عمل‌کرد اطرافیانی شد که آشنا به کوره‌راه‌های سیاسی بودند! –کاشان نیوز در یک گفتگوی مطبوعاتی این پاشنه آشیل مومنیان را به وی یادآوری کرده بود– بااین‌همه پروژه‌های متعددی که می‌توانست به بزیر کشیده شدن وی بیانجامد به دلایل مختلف ناکام ماند… تا زمانی که با پی‌گیری جدی انتصاب رئیس آموزش و پرورش کاشان که به زعم وی غیرقانونی بود، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان سعی کرد با برجسته کردن آمار عدم جذب بودجه اشتغال‌زایی در کاشان ناکارآمدی فرماندار را برجسته کند و با یک تیر دو «نشان» را بزند!

یک سایت خبری محلی منسوب به، به‌اصطلاح «اصلاح‌طلبان» در کاشان پس از خداحافظی مهرعلیزاده و صدور حکم سرپرستی شجاعی برای استانداری اصفهان باعجله و خوشحالی نوشت: «تاکنون گزینه‌های مختلفی برای تصدی استانداری اصفهان معرفی‌شده‌اند که شجاعی یکی از این گزینه‌هاست. امروز شجاعی با حکم وزیر کشور به عنوان سرپرست به جای مهرعلیزاده نشست تا رایزنی‌های پشت پرده برای انتخاب استاندار اصفهان به قوت خود باقی باشد.»

و اما اولین «هدف» از حضور معاون استاندار درکاشان دورخیز برای جانشینی همان استاندار بود که با انتصاب دکتر رضایی به سنگ خورد! ولی دومین «هدف» که تضعیف موقعیت فرماندار وقت کاشان بود و به هدف اصابت کرد. گفته می‌شود مخالفان حضور مومنیان در فرمانداری با حمایت نماینده کاشان موفق به برکناری مومنیان و جایگزینی علی اکبر مرتضایی به‌عنوان فرماندار کاشان شدند، این در حالی است که ساداتی نژاد دخالت در تغییر مدیران کاشان را در گفتگو با خبرنگار کاشان نیوز تکذیب کرده است.

فرماندار انتخاب‌شده با پسوند قهرودی این معنی را القا می‌کند که فرماندار کاشان مردی بومی است و این اتفاق اولین همکاری مشترک «اصلاح‌طلبان» و نماینده منتخب «اصولگرایان» کاشان بود!

و اما اخباری که اخیراً به‌صورت غیررسمی دست‌به‌دست می‌شود تلاش برای کنار گذاشتن معاون سیاسی فعلی فرمانداری است که به‌صورت شایعه‌ای، خواسته قلبی «اصولگرایان» را بیان می‌کند، لیکن مخالفت مقامات سیاسی در تهران این اقدام را با شکست روبرو کرد، با این حال در همین حین تغییر معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری کاشان که در گفتگو با کاشان نیوز اظهارات شجاعی را تکذیب کرده بود نیز با جایگزینی شخصی که از تهران معرفی‌شده است، ازجمله شایعات قوی است که بگوش می‌رسد، شایعه‌ای که ممکن است به‌زودی جامه عمل بپوشد! باید با اطمینان گفت مدیری که در این حوزه از تهران به کاشان بیاید به‌طورقطع موفق نخواهد بود.

سکوت در برابر این شایعات و تقویت اینکه؛ تغییر مدیران کاشان درجایی خارج از کاشان و باانگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود و کسانی غیر از مسئولین محلی در آن دخالت دارند جایگاه مدیریت شهری را بیش از اینکه هست بی‌ثبات خواهد کرد؟

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.