شرايط کنونی کشور اقتضا نمی‌کند که استان جديدی ايجاد شود / داوطلبان با انگیزه‌های انتخاباتی، از مطرح کردن امور تقسيمات کشوری خودداری کنند

به گزارش مشکات آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر سيد سعيد جلالي مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در جریان سفر استانی معاونت سیاسی وزارت کشور به استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: بارها اعلام کرده این و باز هم اعلام می کنیم که حدود تقسیماتی بين استان‌ها و يا حتی حدود تقسیماتی داخلی استان‌ها دستخوش تغيير نشده و هيچ برنامه‌ای در اين خصوص وجود ندارد.

وي ادامه داد: در خصوص حدود تقسیماتی چهارمحال و بختياری با استان‌های همجوار نيز هيچ موردی از تغيير و يا حتی تدقيق وجود ندارد و شايعاتی که در اين خصوص وجود دارد بی اساس و کذب است.

جلالي، در عين حال از شکل‌گيری بيش از ۱۰۰ ماموريت در خصوص تحولات تقسيمات کشوری در سال‌های اخير خبر داد و گفت: اين ماموريت‌ها در راستای تحقق عدالت تقسيمات کشوری انجام شده که حاصل آن تحقق عدالت و توازن تقسیماتی مناطق مختلف اعم از الحاق و انتزاع و شناخت شهرها، روستاها، مزارع و مکان‌های تابعه آن بوده است.

مديرکل دفتر تقسيمات کشوری وزارت کشور هم چنين با رد هرگونه شايعه در خصوص ايجاد استان جديد و يا تغيير نام استان‌های کنونی کشور تأکید کرد: پيشنهاد و يا تصميمی در خصوص ايجاد استان جديد و نیز مطالعه و انگيزه‌ای در خصوص تغيير نام استان‌های کشور وجود ندارد.

وی تصريح کرد: نه تنها شرايط مطالعاتی در اين خصوص فراهم نشده است بلکه شرايط کنونی کشور اقتضا نمی کند که استان جديدی ايجاد شود.

جلالي در خصوص نحوه تغيير نام استان‌های کشور نيز خاطرنشان کرد: در اين رابطه مجموعه انديشه‌ها و پیشنهادات به وزارت کشور ارائه می شود تا چنان چه در منطقه‌ای از کشور، احساس عمومی مردم نتواند با نام آن منطقه ارتباط برقرار کند کارگروه‌های مربوطه فعال و روند تغییر نام در جريان قرار داده می شود.

وی اظهار داشت: بحث نامگذاری استان‌های کشور بحث بسيار مهمی است و بايد مبيّن احوال اجتماعی، فرهنگی، تمدنی، اقتصادی و معرفتی مردم آن منطقه باشد.

جلالی با بيان اين که در ارتباط با تغيير نام هيچ استانی تاکنون مطالعه‌ای صورت نگرفته است، افزود: با سازوکارهای پیش بینی شده، مردم، نهادها و نمايندگان مردم می توانند در اين خصوص نقش داشته باشند.

وي توصيه کرد: با ورود به فصل انتخابات، داوطلبان با انگیزه های انتخاباتی، از مطرح کردن امور تقسيمات کشوری که ذهن مردم را مشوّش و تهييج می کند، خودداری کنند؛ چرا که هيچ برنامه ای در جهت ایجاد تغيير در سطح تقسيمات کشوری بين استانی و يا داخل استانی وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.