نجات یک گروه چهار نفره در کویر آران و بیدگل ۶۰ سال پیش

چیزی در حوالی 60 سال پیش، تابستانِ گرمِ 1338 در کاشان و … داستان از این قرار است که گروه تجسس چهار نفره‌یی برای یک تحقیق علمی با مجوز دولت وقت از ورامین به سمت کویر آران و بیدگل راه افتادند و ساعت‌ها بعد خبر گم شدن آنها در کویر همه جا پیچید.

حتی بال‌گردهای مدل اواخر دهه 50 میلادی هم نتوانستند آن‌ها را پیدا کنند و لاجرم برای تکمیل تلاش‌ها به ژاندارمری چهار شهر اطراف کویر آران و بیدگل، ورامین، قم، کاشان و نطنز دستور داده شد تا با زبده‌ترین نیروهای‌شان از چهار جهت به سمت کویر راه بیفتند و گم‌شدگان را پیدا کنند.

«سروان یاسمی»، فرمانده وقت ژاندارمری کاشان که در آن روزگار مدیریت باشگاه تاج کاشان (استقلال)  را نیز بر عهده داشت، علاوه بر تعدادی از نیروهای یگان خود، از دو ورزش‌کار دوومیدانی‌کار و البته جوان و نیرومند این باشگاه «جواد مقامی‌نژاد» و مرحوم «امیر صادقی» ” نیز خواست تا به گروهش بپیوندند. نشان به آن نشان که گروه چهار نفره گم‌شده در کویر آران و بیدگل با صورت‌های آفتاب‌سوخته و حال و اوضاعی نه چندان رضایت‌بخش توسط نیروهای ژاندارمری کاشان شناسایی و از مرگ حتمی در کویر نجات یافتند.

تصویر در سال 1338، گمشدگانِ یافت‌شده، با چهره‌های هراسان و آفتاب سوخته؛ عکسی که گویا در مقر ژاندارمری کاشان گرفته شده و «سروان یاسمی» فرمانده وقت ژاندارمری و مدیر باشگاه تاج کاشان نفر پنجم ایستاده از سمت چپ، به همراه جواد مقامی نژاد و مرحوم امیر صادقی در پشت سر نیز در عکس حضور دارند و در ردیف پایین هم سه نیروی ژاندارمری کاشان به همراه پزشکی که وظیفه معاینه گم‌شدگان را بر عهده داشت، دیده می‌شوند.

منبع؛ کاشان آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.