شناسایی ظرفیت ها و بهینه سازی عناصر بافت تاریخی کاشان

مشکات آنلاین: آمفی تئاتر روباز و احیای آب انبار دارکوب، یکی از پروژه هایی است که به همت منطقه یک شهرداری و توسط سازمان عمران و بهسازی به عنوان پیمانکار اجرا شده،در قالب یکی از پروژه های چلچراغ توسعه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان در این خصوص گفت: این سازمان مطابق با اهداف از پیش تعیین شده در اساسنامه نسبت به شناسایی بافت های با ارزش تاریخی و پیشنهاد تعیین و یا تغییر کاربری آن با ارائه طرح های مناسب در راستای بهینه‌سازی نقاط مذکور اقدام می کند.

امین چناری تصریح کرد: فرایند اصلاح این مکان ها که در اثر عدم برنامه‌ریزی صحیح به شکل یک چالش شهری از نظر اجتماعی، اقتصادی و شهرسازی درآمده، با رعایت مقرارت لازم صورت می گیرد.

وی به پروژه آمفی تئاتر روباز و احیای آب انبار دارکوب اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به همراه اراضی و معابر اطراف آن با مساحت بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع به عنوان یکی از پروژه های منطقه یک شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان، با بیان اینکه این پروژه به عنوان الگو شناسایی و به مرحله اجرا درآمد گفت:پروژه با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان مربوطه از جمله اداره اوقاف و امور خیریه سازمان میراث فرهنگی، کمیته سقایت کاشان و تحت نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری کاشان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در طول کمتر از دو سال بازسازی شده است.

به گفته وی، در این فرآیند علاوه بر ایجاد یک آمفی تئاتر روباز نسبت به دیوارسازی و کف سازی تمام معابر اطراف آب انبار از جمله معابر ورودی بازار پانخل کاشان اقدام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.