شهرداری بدون استعلام در بافت تاریخی پروانه صادر نمی‌کند

مشکات آنلاین: معاون امور عمرانی فرمانداری کاشان با اشاره به بحث ساخت‌و‌ساز در حریم خانه بروجردی‌ها و موضوع مجتمع گردشگری و تفریحی مقابل این خانه گفت: اگر تخلفاتی در این زمینه شده، مربوط به حوزه میراث فرهنگی است، شهرداری بدون استعلام اقدام به صدور پروانه در بافت تاریخی نمی‌کند.

علیرضا چله‌دوان افزود: متولی مباحث میراثی در کاشان میراث فرهنگی است و صدور مجوز و پروانه‌های ساخت توسط شهرداری کاشان بدون استعلام از این اداره امکان‌پذیر نیست.

چله‌دوان یادآور شد: پروانه مجتمع تفریحی و تجاری بر اساس ضوابط بافت تاریخی به صورت قانونی صادر شده است و چون کاربری آن مسکونی است نیازی به مجوز کمیسیون ماده ۵ ندارد.

معاون امور عمرانی فرمانداری گفت: به عنوان یک شهروند کاشانی نمی‌پسندم مقابل خانه بروجردی‌ها که نمای زیبایی در مسیر گردشگران در خیابان علوی دارد ساخت‌و‌ساز شود.

وی تاکید کرد: هیچ مجوزی برای استفاده از بام این مجتمع برای ایجاد کافه یا رستوران داده نشود والا کمیسیون ماده ۱۰۰ به موضوع ورود خواهد کرد.

چله‌دوان درباره ساخت مغازه‌های جلو خانه بروجردی‌ها گفت: منزل مسکونی برای تعمیر و ساخت‌وسازهای داخلی برای ارائه خدمات به گردشگران از میراث فرهنگی مجوز می‌گیرد و پروانه آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود. در کمیسیون ماده ۱۰۰ بر اساس مجوز میراث و تعمیرات داخلی جریمه می‌شود ولی ناگهان شبانه یک ضلع دیوار خانه خراب شده و مغازه‌ها در کوچه پیدا می‌شود.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی این موضوع را از طریق امور حقوقی و قضایی پیگیری کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.