شهرداری به تعهدات خود عمل کرده‌است/ پای کار هستیم

«سعید ابریشمی‌راد» شهردار کاشان در واکنش به نامه فدراسیون کشتی به «محسن مهرعلی‌زاده» استاندار اصفهان گفت به تمام تعهداتش برای برگزاری مسابقات کشتی در کاشان عمل کرده و حاضر است برای برگزاری آن کمک کند.

 

فدراسیون کشتی امروز، در نامه‌ای به مهرعلیزاده  فرصت ۲۴ ساعته‌ای را برای حل مشکلات میزبانی چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد باشگاه‌های جهان توسط مسولان سیاسی و ورزشی شهر مشخص کرده و نوشته اگر این مشکلات حل نشود مکان دیگری را برای میزبانی مسابقات مشخص می‌کند.

 

بر اساس تفاهم اولیه، قرار بود که این مسابقات روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

 

فدراسیون مدعی شده که میزبان باید بخشی از هزینه جایزه دلاری را بپذیرد اما شهردار کاشان می‌گوید در جلسه‌ای که در فرمانداری کاشان برگزار شده اعضای فدراسیون و تربیت بدنی کاشان نسبت به این موضوع دغدغه‌ای را مطرح نکرده‌اند.

 

از ابریشمی‌راد درباره‌ی نامه‌ی فدراسیون پرسیدیم:

 

  • فدراسیون مدعی شده که مسئولان کاشان به بخشی از تعهداتشان عمل نکرده‌اند. نظر شما نسبت به این موضوع چیست؟

تفاهم نامه‌ی مشترکی میان شهرداری، فرمانداری، فدراسیون و تربیت بدنی منعقد شد که در آن تفاهم نامه مسئولیت‌هایی را برای هرکدام از این ارگان‌ها مشخص کردند. مسئولیت اسکان و تغذیه 200 نفر را شهرداری سپردند. شهرداری با هتل‌ها صحبت کرد و لیست آن‌ها را به فدراسیون داد و آن‌ها هم تایید کردند. ما هم قرارداد اسکان و غذا را منعقد کردیم که آن‌ها مطمئن شوند.

شهرداری محور بحث نبود و دوستان با فرمانداری و تربیت‌بدنی وارد بحث شدند. یک‌جاهایی نیاز به ورود شهرداری شد که ما هم پذیرفتیم کمک کنیم تا این اتفاق بزرگ در کاشان رخ دهد.

آنچه که در تعهد شهرداری بوده را با کمال افتخار انجام دادیم و الان هم پای کار هستیم. برایم مهم است که این اتفاق در شهر بیفتد.

قبل از تماس شما داشتم هماهنگ می‌کردم که چهارشنبه با آقای شهنازی در هیات المپیک در تهران دیدار کنیم و از او درباره‌ی شرایط لازم برای آماده بودن شهر مشورت بگیریم. ما خودمان را برای آمادگی شهر و میزبانی از میهمانان آماده می‌کردیم.

 

  • امروز کسی از مسئولان با شما درباره‌ی این موضوع تماس داشته است؟

خیر

 

  • نه از شهرستان و نه از استان؟

خیر

 

  • آیا شهرداری حاضر است برای برگزاری این مسابقات در کاشان تعهدات بیشتری را بپذیرد؟

به شخصه بسیار با برگزاری این مسابقات موافقم؛ اما این موضوعی است که شورای شهر هم باید درباره‌ی آن نظر بدهد. البته باید تعهد هم متناسب با شرایط شهرداری باشد.

به شخصه تلاش می‌کنم حتما این اتفاق در کاشان بیفتند و اگر کسی از من چیزی بخواهد با نگاه مثبت این موضوع را در شورا مطرح می‌کنم؛ اما کسی از ما چیزی نخواسته است.

 

  • بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بحث مشکلات مالی و تامین هزینه برگزاری مسابقات مطرح بوده است. با توجه به شرایط شهرداری، امکان کمک مالی به این مسابقات را دارید؟

من فقط یک جلسه با دوستان داشته‌ام. دوستانی که در تربیت بدنی کاشان هستند و دوستان علاقه‌مند در فدراسیون، از ظرفیت‌های داخل شهر استفاده کرده بودند و نسبت به این موضوع دغدغه نداشتند.

 

  • شنیده شده که یکی از اسپانسر‌ها منصرف شده است.

این موضوع را الان می‌شنوم. در آن جلسه دوستان دغدغه‌ای نداشتند و حتی وظایف همه را تک تک مشخص کردند.

 

  • آیا اگر مشکل مالی باشد شما می‌توانید کمک کنید؟

باید ببینیم چقدر هزینه می‌خواهد. نگاه من مثبت است. می‌توانیم اگر اسپانسری منصرف شده با او صحبت کنیم و با حمایت‌های خودمان و دلگرمی نظرش را جلب کنیم. به هرصورت همراه جریانم.

 

  • جلسه‌ای که در آن تفاهم نامه را امضاء کردید برای چند روز قبل است؟

تقریبا 10 روز قبل

 

  • از آن زمان تاکنون مسئولان تربیت کاشان به شما مراجعه نکرده‌اند؟

خیر؛ اصلا کسی ابراز نگرانی هم نکرده است. از دوستان موضوع را پیگیری کردیم گفتند هنوز میزبانی کاشان قطعی نشده است.

 

  • از چه طریقی پیگیری کردید؟

دوشب قبل آقای سلامیان گفتند که در تهران برای این موضوع جلسه خواهند داشت. این جلسه دیشب بوده و احتمالا پیرو این جلسه این نامه منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.