شهردار اردستان:آماده بازسازی حجره تخریبی در محدوده مسجد جامع هستیم

شهردار اردستان با اشاره به تخریب حجره‌ای قدیمی در محدوده اثر تاریخی مسجد جامع از آمادگی آن مجموعه برای بازسازی دوباره این حجره خبر داد.

محسن حیدری شام‌گاه یک‌شنبه به ایرنا گفت: با توجه به اجرای طرح بازآفرینی شهری در محدوده مسجد جامع اردستان از میراث فرهنگی درخواست شد تا در زمینه به‌سازی این حجره که از نظر شهرداری چندان قدمت نداشت و از استحکام کافی برخوردار نبود، اقدام شود.

وی افزود: فرد یا افرادی در این میان اقدام به تخریب بنا کردند و زمانی که قسمتی از سقف و دیواره این حجره تخریب شده بود، شهرداری برای پیشگیری از واردآمدن خسارت‌های جانی به شهروندان برای جمع‌آوری و پاک‌سازی آن اقدام کرد.

شهردار اردستان بیان کرد: با توجه به تخریبی‌بودن این بنا شهرداری موضوع را به جایی اعلام نکرده بود.

او اضافه کرد: این مجموعه آمادگی دارد تا با موافقت اداره میراث فرهنگی پس از سپری‌شدن فرآیندهای قانونی و دریافت پروانه ساخت، نسبت به بازسازی دوباره این حجره اقدام کند.

مسجد جامع اردستان که در سال 1311 با شماره 180 در فهرست اثرهای تاریخی ملی به ثبت رسیده‌است، قرار بود تیرماه به ثبت جهانی یونسکو برسد که  تخریب اینحجره قدیمی متعلق به اواخر دوره قاجار در حریم درجه یک مسجد، فرایند ثبت جهانی را متوقف کرد.

مشکات آنلاین پیش‌تر در گزارشی با عنوان «چه کسی پاسخ‌گوی تاخیر در ثبت جهانی مسجدجامع اردستان است» به قلم محدثه میرکمال اردستانی به این موضع پرداخته بود. این نخستین واکنش شهردار اردستان یک‌هفته پس از انتشار آن گزارش است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.