شهردار کاشان ملزم به تعدیل ۱۰ درصد نیروهای شهرداری شد

رئیس شورای اسلامی کاشان در مورد یکی از کارکنان شرکتی شهرداری که بین پنج‌تا ۶ میلیارد ریال از چند نفر کلاه‌برداری کرده و متواری شده‌بود گفت: این فرد با گذاشتن وثیقه آزادشده تا بتواند بدهی‌هایش را پرداخت کند!

به گزارش کاشان نیوز به نقل از تسنیم، علی رسول‌زاده رقم بودجه امسال شهرداری کاشان که بر اساس نیازسنجی در ناحیه‌های مختلف شهری به تصویب شورای اسلامی رسیده، را چهارصد و ده میلیارد تومان عنوان کرد.

رسول‌زاده افزود: ۷۰ درصد این بودجه عمرانی و بقیه جاری است و بر اساس قانون، طرح‌ها و بودجه باید به اطلاع مردم برسد تا از تعرفه‌ها باخبر شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با یادآوری این‌که همه شهرداری‌های کشور دارای بدهی هستند، اما بدهی شهرداری کاشان نسبت به بودجه آن زیاد است اطلاع داد: بیشتر بدهی‌های شهرداری که رقم آن پائین بوده تا ۳۰ درصد پرداخت‌شده و برخی نیز به‌صورت تهاتر حقیقی در حال پرداخت است.

رسول‌زاده پیش‌تر بدهی شهرداری کاشان تا پایان شهریور سال ۱۳۹۶ را بر اساس آمار دقیق امور مالی آن مجموعه مبلغ پنج هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده بود.

تعدیل نیروهای شهرداری
رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از هزینه‌های شهری گفت: شهردار باید محل‌‎های هزینه بودجه سال ۱۳۹۷ را تا پایان اردیبهشت ‌ماه جاری به‌صورت شفاف به اطلاع مردم برساند.

رسول‌زاده خاطرشنان کرد: بر اساس بخشنامه وزارت کشور به شهرداران و رئیسان شورای اسلامی شهرها، نسبت به تعدیل نیروهای شرکتی، حجمی و قراردادی (به‌ویژه افرادی که در شورای چهارم و اواخر آن جذب شدند) تأکید شده است.

وی با اشاره به ۳۰۰ میلیارد ریال دیون جاری شهرداری کاشان بیان کرد: شهردار در بودجه ۹۷ ملزم شده تا ۱۰ درصد از نیروهای شهرداری را تعدیل کند.

به گفته رسول زاده، بر اساس ضوابطی از جمله امتیازبندی، ۵۳ نفر شهربان، معربان و نیروی بخش نظافت برای شهرداری کاشان نیازسنجی شد که باید برای جذب آن‌ها با شرکت‌ها قرارداد بسته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان بیان کرد: نیروهای تعدیلی شهرداری درمجموع نزدیک به ۷۰ نفر است که قرار شده ۲ ماه حقوق مشروط به آنان پرداخت شود تا تدبیری برای اشتغال آن‌ها چه در شهرداری یا جاهای دیگر صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.